Євген Костенко: "Важко назвати моральним ігнорування призначеними В.Ющенком нардепами вимог Конституції України щодо заборони сумісництва"


"Те, що відбувається з ігноруванням призначеними В.Ющенком нардепами вимог Конституції України щодо заборони сумісництва важко назвати моральним", уважає політолог Євген Костенко.
Конституцією України встановлено наступне:
1) Частини перша й друга статті 78. "Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі. Народні депутати України не можуть мати іншого представницького мандата чи бути на державній службі".
2) Частина перша статті 120. "Члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади не мають права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, крім викладацької, наукової та творчої у позаробочий час, входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства, що має на меті одержання прибутку".
Незаконно приступивши до виконання обов’язків керівників органів виконавчої влади ставленики нового Президента України, що представляють не тільки виборчий блок його імені, БЮТ, СПУ, АПУ та ПППУ, фактично показали, що мораль і Конституція України для них балачки та пустий папірець, який можна безкарно ігнорувати.
Судячи за все вони не є самостійними в такій позиції, і лише наслідують Прем’єр-міністру України Ю.Тимошенко, яка перед зайняттям цієї посади, також незаконно суміщала посади народного депутата України, члена Комітету з питань правової політики Верховної Ради України й виконуючого обов’язки Прем’єр-міністра України.
Таким чином, в історії Українського парламенту за час дії Конституції України 1996 року було лише декілька народних депутатів України: Сергій Головатий, Віктор Медведчук, Геннадій Васильєв та В.Ющенко, які дотрималися вимог Конституції України, і склали депутатські повноваження відразу ж після виникнення факту сумісництва.
Не побажавши написати заяви щодо припинення своїх депутатських повноважень у день призначення їх на посади в органах виконавчої влади, внаслідок чого Верховна Рада України не змогла прийняти відповідні Постанови, як у випадках із В.Ющенком та Ю.Тимошенко, народні депутати України свідомо затягнули процедуру прийняття рішення, як мінімум на три тижні, поки 1 березня не відбудеться наступне пленарне засідання Верховної Ради України. Таким чином, провладні нардепи хочуть, начебто, піклуючись про своїх виборців, взагалі не складати свої депутатські повноваження.
Фактично, якщо слідувати нормам Конституції України, і якби слова щодо моральності нової влади були не лише піарівським ходом нового Президента України та його команди, призначені А.Ющенком посадові особи можуть приступити до виконання своїх обов’язків лише після того, як припинять свої депутатські повноваження. А це не тільки написання заяви до Верховної Ради України , але й прийняття відповідної Постанови Верховної Ради України.
Судячи з того, що Президент України, щодо якого припинення депутатських повноважень, було передбачено постановою Верховної Ради України щодо інаугурації, не наполіг, щоб призначені ним нардепи написали заяви про припинення депутатських повноважень ще до першого засідання Кабміну, він вирішив використовувати методи критикованого ним попередника Л.Кучми. Тобто просто говорити про моральність і дотримання Конституції України, гарантом якої він повинен бути, а насправді не виконувати її.
У попередні роки у Верховній Раді України досить довго й вільготно себе відчував десяток нардепів, у тому числі А.Клюєв, О,Кузьмук, В.Сацюк, Г.Калетник, В.Слаута, Д.Рудковский. Яких до органів виконавчої влади призначив тодішній Президент України Л.Кучма, і які не припинили своїх депутатських повноважень, дякуючи таким своїм колегам, як Ю.Тимошенко, В.Пинзеник, О.Мороз, представники яких були членами парламентського комітету з питань Регламенту. Ну й зрозуміло що всім цим керував особисто В.Литвин.
Відсутність реагування на такий ганебний факт масового сумісництва зі сторони начебто опозиційних сил, у черговий раз підкреслює, що у Верховній Раді України опозиція відсутня. І конфлікти між наявними там силами, носять скоріше економічний, а не політичний характер. І проти не виступили, ні СДПУ(о), місце в партійному списку якої звільниться після складання повноважень заступника голови Верховної Ради України О.Зінченко, який одночасно суміщає її з посадою Державного секретаря. Промовчали й "Регіони України", які підтримали новий уряд і пам’ятають, як представники нинішньої влада, перебуваючи в опозиції груддю захистили мандати їхНІХ колег по провладній більшості. Не говорячи вже про КПУ, член якої В.Матвєєв очолює комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, дякуючи чому, нардепи-сумісники так вільготно відчували й чудячи з усього, будуть і далі відчувати себе й у Верховної Ради України І в органах виконавчої влади. Тож можна вважати, що, не бажаючи відрізнятися від свого попередника Л.Кучми й будучі продовжувачем ганебних традицій нехтування Конституції України новий Президент України В.Ющенко дозволить сумісникам і далі засідати на двох кріслах.
Бо після того, як Президенту України, навіть у перший день не здав такий простий тест на порядність, моральність і здатність захистити Конституцію України, ніхто вже, і не очікує від В.Ющенка, що він відмінить Укази про призначення нардепів, які ясно показали Україні, що Конституція нашої держави для них пустий папірець. А слова Президента України про моральність та гарантування ним дотримання Основного Закону держави - це просто балачки, які не варті навіть паперу на якому ці його слова написані.
Тим більше, що більшість засобів масової інформації просто не побачать навіть сам факт порушення Конституції України, не говорячи вже про наслідки, який він за собою тягне. І тут уже не так важлива причина подібної "сліпоти": "ми своїх не чіпляємо" чи "ми боїмося економічних санкцій до наших засновників".

Євген Костенко, політолог

Bookmark and Share