Міносвіти України в шість разів скоротить перелік спеціальностей, за якими навчають ВНЗ


"Наразі відпрацьовуємо новий список професій разом з Міністерством праці. Вивчаємо ситуацію, які спеціальності знаходять своє застосування в житті", - відзначив Ніколаєнко. За його словами, "наразі в Україні вищі навчальні заклади готовлять студентів за 176 профільними напрямками та 870 спеціальностями. Як очікується, напрямків буде 35-40, спеціальностей - не більше 130", - підкреслив міністр.

Ніколаєнко повідомив, що Міністерство освіти та науки України на сьогодні займається складанням Реєстру вищих шкіл України.

За словами міністра, "ймовірно, постане питання закриття деяких філій комерційних навчальних закладів. Я не ворог приватної освіти, я опонент неякісної освіти", - заявив Ніколаєнко.

За матеріалами: Подробности, www.mr.org.ua

P.S. ОФІЦІЙНО:
Міністерством освіти і науки України на базі Київського національного економічного університету проведено регіональну нараду-семінар ректорів вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації всіх форм власності незалежно від відомчого підпорядкування щодо напрацювання стратегічних напрямів подальшого розвитку вищої освіти і науки України та її інтеграції у європейський простір. Такі наради пройдуть в усіх регіонах країни протягом жовтня-листопада.
Виступаючи перед керівниками вищих навчальних закладів Києва, Вінницької, Житомирської, Кіровоградської, Київської, Черкаської та Чернігівської областей, міністр освіти і науки С.М.Ніколаєнко висловив сподівання, що Київська регіональна нарада буде серйозним стимулом для пошуку шляхів розвитку нашої освіти і її вдосконалення.

У 2006 році, відзначив Станіслав Миколайович, міністерство працюватиме над розв'язанням двох основних проблем: покращення соціального становища вчителя, викладача, студента та інформатизація освітнього простору. Із введенням в дію нового переліку напрямів і спеціальностей у вищих навчальних закладах України в зв'язку з переходом на двоступеневу систему освітньої підготовки бакалаврів та магістрів, повинні бути задоволені потреби студента, університету і виробництва. Вищі навчальні заклади поступово перейдуть до нових принципів організації навчального процесу на основі кредитно-модульного навчання. Передбачається проведення експерименту в деяких університетах щодо поглиблення демократизації автономії вищого навчального закладу. Міністр звернув увагу на посилення контролю за якістю знань студентів. До цього будуть залучатися і центри незалежного тестування, які використовуватимуться також для подальшого навчання вчителів та викладачів і забезпечення інформаційними ресурсами освітніх мереж навчальних закладів. Для удосконалення механізмів проведення тестування попередньо передбачається проведення експерименту в Хмельницькій та Чернігівській областях і Севастополі. На Хмельниччині та в Севастополі тестування проводитиметься в електронному варіанті, а на Чернігівщині - у письмовому на паперових носіях.

С.М.Ніколаєнко попросив керівників навчальних закладів покращити взаємодію з органами студентського самоуправління та наголосив на недопустимості залучення студентської молоді під час передвиборних перегонів.
Міністр поінформував про ініціювання міністерством накладання вето на законопроект "Про внесення змін в Закон України " Про вищу освіту" через неврегульованість деяких його положень.
Учасникам наради були надані для обговорення в педагогічних колективах проекти документів, зокрема, перелік напрямів, спеціальностей, назв професійних робіт та кваліфікацій за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавр-магістр; додаток до диплома бакалавра; Положення про щорічний огляд-конкурс на кращий студентський (учнівський) гуртожиток навчального закладу Міністерства освіти і науки.
Розмову про реалізацію стратегій доступу до якісної вищої освіти буде продовжено в листопаді на колегії міністерства - повідомляє прес-служба МОН.
















Bookmark and Share