Молодіжний міжнародний форум "Україна у товаристві європейських держав ", Львів, 27-28 жовтня 2006 року


Організатори:
• Фонд святого Володимира
• Українська молодь Христові
• Інститут релігії та суспільства (УКУ)
Партнер:
• Інститут європейської інтеграції ЛНУ ім. Івана Франка

Місце:
27/10 – актовий зал ЛНУ ім. Івана Франка (м. Львів, вул. Університетська, 1);
28/10 – приміщення УКУ (м. Львів, вул. Свєнціцького, 17);

Учасники: 200 осіб, Австрія, Словенія ,Угорщина, Україна
Доповідачі:
Мирослав Маринович (Україна) - “Соціальна ситуація в Україні , між сподіваннями та розчаруваннями”

Йозеф Ріглєр, Стефан Шляйхер (Австрія) - “Екосоціальне ринкове господарство, також модель для України? ”

Єпископ Капелярі (Австрія) – “Суспільнополітичне значення християнської духовності”

Тарас Будзінський (Україна) - “Церква у євроінтеграційних процесах”



Порядок денний

27 жовтня, п’ятниця

6-а Міжнародна конференція циклу ”Християнин і політика”
09:00 Реєстрація учасників конференції
10.00 Відкриття
10:15 Мирослав Маринович (Україна) - “Соціальна ситуація в Україні, між сподіваннями та розчаруваннями”
11:00 Орест Муха, Йозеф Ріглєр, Стефан Шляйхер (Австрія) - “Екосоціальне ринкове господарство, також модель для України? ”
12:30 Обід
14:00 Спільна екскурсія
15.30 Єпископ Капелярі (Австрія) – “Суспільнополітичне значення християнської духовності”
16:15 Тарас Будзінський (Україна) - “Церква у євроінтеграційних процесах”
16.35 Дискусія та підсумок роботи
18.00 Служба Божа

28 жовтня, субота
9:00 Круглі столи
Теми для обговорення:
- Можливість отримання стипендій
- Визнання дипломів
- Праця за кордоном
- Програми обмінів
- Волонтерство
- Церква і держава – межа розділу
- Церква як інструмент державної політики, колись і тепер
- Належність до церкви як метод національної ідентифікації
- Християнська держава з антихристиянськими законами
- Заробітчанство деградація суспільної моралі

11:30 Кава, чай
12.30 Пдсумкове засідання

Адреса оргкомітету: вул. Городоцька, 319а
Тел. + 38 032 2 40 18 02
Факс. + 38 032 2 40 18 10
З питань круглого столу звертатися до організації “Українська молодь – Христові” контактна особа: Олег Василенко 72-58-69 моб. 8(067)7913691 дом.т. 642767
Володимира 80504385291

* * *

Youth Christian Organization “Ukrainian Youth for Christ” from Lviv, Ukraine would like to invite you to take part in the 6th International conference: “Christians and politics”, that will take place on the October, 27-28, 2006 in the marvelous city of Western Ukraine – Lviv.
This conference is organized jointly with organization of St. Volodymyr and Institute of Religion & Society. Participants from other countries are going to take part in it, i. e. Austria, Slovenia, & Hungary. We are interested in participation of wide variety of organizations from different countries. In this way we will see different points of view on the same problem.
Your organization is kindly welcome to take part in it, & we appreciate your help in discussion of various interesting topics.

We’ll describe 2 days’ program of this conference in a nutshell.
During the first day of the conference several lecturers from Ukraine & Austria will try to attract our attention to some important questions, such as:
 Social situation in Ukraine - disappointments and expectations;
 Youth problems;
 Possibilities for better life in Ukraine;
 How can we be successful in economics?
 Importance of the Christian clerisy;
 Church in the process of European integration .

During the next day we plan to organize the discussions of the following topics:
• Possibilities to receive grants;
• Job abroad;
• Students exchange programs;
• Prospects for volunteers;
• Legalization of the Ukrainian diplomas in the Western Europe
• Church and the state – possibilities for cooperation
• Church as an instrument of the state policy in the past & present

We would like you to suggest some new interesting topics for discussion. Thank you in advance for your help.
We are looking forward to meeting you in Lviv & truly hope to chat about it during your stay.
Waiting impatiently for your reply to this e-mail.

If you are interested in sending invitation to you, all details you can get from this address:
God bless you
Sincerely yours,
Ukrainian Youth for Christ

* * *

Історія УМХ

І. “Українська молодь - Христові” історія 1930-2006.
Початки і джерела християнського молодіжного руху (1919-1939)
1. Політична ситуація в Галичині після першої світової війни.
Після Першої світової війни карта Східної Європи суттєво змінилася. На місці великих імперій постали національні держави, але не кожен народ зміг здобути й утвердити власну державність. Згідно з Ризьким миром (18 березня 1921р.) за Польщею закріплена Галичина, Холмщина з Підляшшям, західна частина Волині та Полісся. Ще частина українців входила до складу Румунії, решта – до Чехословаччини.
Політика Польщі на українських землях, поміж іншим. Була спрямована на полонізацію населення всіма можливими засобами, колонізацією земель осадниками з Польщі та Волині та спроби латинізації Греко-католицької Церкви.
Таке напруження в українсько-польських стосунках зовсім не сприяло мирному діалогу і пошуку компромісів.
Як бачимо з опису, політична ситуація в Галичині не була особливо сприятливою для українців, що не дивно, враховуючи статус їх як окупованих.
2. Суспільна діяльність Церкви цього періоду.
Без сумніву, стан Греко-Католицької церкви цього періоду не можна представити, не пов´язавши його з найбільшим з митрополитів – Андреєм Шептицьким.
У 1923р. повернувшись з ряду дипломатичних і пастирських подорожей у Європу і Америку, митрополит Андрей продовжує бурхливу діяльність: у 1923р. за пропозицією о.-д-ра Й. Сліпого, який випрацював статути, основує богословське наукове товариство, і зобов’язується йому фінансово допомагати у розбудові бібліотеки, музею та у видавничій справі. У 1928 р. о.-д-р Й. Сліпий опрацював статути Греко-католицької Богословської Академії, які Митрополит затвердив і видав грамоту на оснування.
22 жовтня 1930р. митрополит звертається до вірних із закликом організувати Католицький Союз. 1 січня 1931р. відбулися перші загальні збори КС.
Більш організованим мирянським рухом була Католицька Акція що займалася світським апостольством в католицьких організаціях у співпраці з церковною владою.
Центром був Генеральний (Архиєпархіяльний) інститут КА у Львові. Католицькою Акцією опікувався Генеральний церковний асистент – єпископ, яким був спершу вл. Іван Бучко, а потім вл. Никита Будка.
3. Приготування до Свята УМХ.
Найвидатніша подія в діяльності архиєпархіяльного Інституту КА – проголошення свята “Українська молодь - Христові” у 1933р. президентом Архиєпархіального Інституту в той час був Іван Бабій, секретарем – о. Теофіл Горникевич. о. Теофіл запропонував ідею проведення Свята митрополиту Андрею.
Папа Пій ХI проголосив 1933 рік Ювілейним Святим Роком. Тоді в січні 1933 року Архиєпархіального інституту КА звернувся до християн із закликом згортуватися під гаслом “Українська молодь - Христові” (6-7 травня 1933 року).
Діловий комітет у справі приготування до свята розмістився у Львові на вул. Стрийській, 39А.
Окрім технічних приготувань проводились активні і нелегкі переговори з польською владою. Уряд не хотів дати згоду на свято, вбачаючи політичний підтекст, тому вл. Іван Бучко кілька разів їздив до Варшави. І тільки за тиждень до свята дали дозвіл на його проведення.
В лютому 1933р. був опублікований “Правильник”, в якому було подано деталі приготування молоді до Свята. Кожен парохіяльний комітет зобов’язувався вибрати щонайменше 10 учасників відповідно вишколених, віком 14-25 років, хлопців і дівчат. Деканати забезпечували провід для учасників: провідника, провідницю, хорунжого, хорунжу, священика, секретаря. Кожен учасник мав відзнаку (ініціали ХР), а група несла прапор з тими ж ініціалами.
“Правильник” теж передбачував, що учасники свята стануть підставою для утворення організації Католицька Акція Української молоді (КАУМ).
Свято української молоді, що відбулося 6-7 травня 1933р. у Львові, не має подібного ні за силою духу, ні за кількістю учасників.
4. Свято “Українська молодь - Христові” 1933року.
Не зважаючи на залякування. Перешкоди влади і ворожу пропаганду. Пішки поїздами, велосипедами і підводами спішили до Львова прочани.
6 травня: відкриття свята в соборі св. Юра.
7 травня: Урочиста Архиєрейська Літургія на площі Сокола-Батька.
Напередодні офіційного відкриття Митрополит Андрей привітав учасників пастирським листом, де підкреслив, що учасники повинні поновити приречення вірності Христові, дане при Хрещенні, почати нове життя; схвалив послух молоді, що прибула на Свято; підкреслив не політичність Свята, аргументуючи це тим, що католицька мораль вища над політикою.
О 17.00 год. вл. Іван Бучко та вл. Никита Будка відслужили урочистий Молебень. Про початок урочистостей теж сповіщали дзвони 15-ти церков Львова і всієї Галичини.
7 травня:
О 7.30 год. зранку посвячені понад 150 прапорів і хоругов, а о 8.00 год. розпочалася урочиста Літургія. Очолювали Літургію ці два владики. Проповідь проголосив вл. Іван, де наголосив на вийнятковому значенні особи Христа для спасіння світу та на важливості посвячення Йому української молоді. Владика закликав стати в ряди католицької акції Укр. Молод. Щоб організованим наступом перемогти ворога. Теж він зачитав вітальну телеграму Папи Пія ХI. В кінці проповіді владика провів присягу стотисячної громади прочан словами:
“Христе Спасителю! У 1900 – ліття Твоєї смерті і Воскресення прирікаємо Тобі досмертну вірність. Так наш Христе допоможи!”
Позитивною реакцією на свято стали шкільні та місцеві святкування, вітання з усього світу, не кажучи про велике релігійно-моральне піднесення вірних Греко-Католицької Церкви. Свято показало, якою великою силою є воля народу, об’єднана під знаменом Христа.
Негативна реакція. Польська преса у своїй більшості подала негативні, неточні або фальшиві відгуки.
12 березня 1933р. в Академічному Домі було скликано студентський збір за участю ≈ 250 осіб. Прийнята резолюція оголошувала, що свято є наскрізь політичне і вороже українській нації, має на меті перетягнути молодь до католицького табору і поставити в опозицію до українського націоналістичного руху; що християнська релігія має великі цінності, якщо її розуміти і оцінювати під кутом добра для української нації. Студенти постановили не брати участі в Святі. Делегат товариства “Обнова” Роман Манцібович виступив із заявою, що товариство прийме участь у Святі, - Конгрес не зреагував. Вихованці ВУЗІВ, не послухали о. Миколу Конрада із зверненнями, активно агітували молодь по селах проти Свята, часто вдаючись до неправдивих аргументів. А у самому Святі взяли участь лише 200 студентів, не враховуючи студентів-медиків. Окрім того, рішенням Проводу, товариство “Обнова” виключено з студентського об’єднання за участь у Святі і порушення собординації.
Тільки 2 липня 1933р. було реабілітовано “Обнову” назад в об’єднання. Пояснення ворожої реакції студенства на організацію Свята знаходимо в директивах проводу Організації Українських Націоналістів (ОУН). ОУН в політичному житті України представляла революційно настроєну крайню праву опозицію і мала вплив на максималістичну, націоналістично настроєну молодь, особливо, студенство.
5. Молодіжні товариства, і організації, що беруть свій початок у святкуванні УМХ. КАУМ “Орли”.
Після розв’язання владою УСО “Пласт” у 1930р. молодь, що не мала де реалізувати себе, морально занепадала. Свято УМХ породило централізовану організацію КАУМ “Орли”. Тому 14 липня 1933р. Митрополит Андрей Шептицький видав грамоту на оснування організації КАУМ.
Мета КАУМ – виховувати фізично і морально здорових юнаків у жертвенній любові до Бога і України; показати Христа як основу, дорогу, силу і остаточну ціль шляхетних змагань; розвивати позитивний конструктивний націоналізм.
1938 рік був найактивніший і найпродуктивніший в діяльності “Орлів”. Проходили літні табори, урочисті академії, спортивні змагання.
З приходом більшовиків у 1939р. “Орли” припинили свою діяльність, проте є свідчення, що разом з “Лугом” і “Соколом” “Орли” були задіяні в боротьбі проти радянського режиму.
Безпосередньо під впливом Свята УМХ 19 серпня 1933р. в Америці відбувся перший Конгрес, на якому було оголошено про створення Ліги Української Католицької Молоді (Ліга Українців Католиків).
10 жовтня 1938р. організація “Українське Юнацтво” (згодом – “Українське католицьке Юнацтво”) об’єднала в Саскостуні (Канада) кілька молодіжних організацій.
У 1939р. в Ужгородській Семінарії о. Августин Волошин заснував товариство “Орли”.
1946р. – українські пластуни в Західній Німеччині заснували курінь “Орден Хрестоносців” ім. Андрея Шептицького.
Продовження традиції в діаспорі (1939-1990)
Частина видатних діячів Церкви і суспільства, не чекаючи прямих переслідувань. Покинула батьківські землі. А з ними припинили свою діяльність численні організації, товариства і пересилилися поза Батьківщину. Після II Світової війни число емігрантів зросло. Вони влилися в організоване життя діаспори і в раніше створені єпархії.
50 років пізніше. З плином часу пам’ять про величне свято стиралася, а безпосередні учасники його поступово відходили з активного життя.
Патріарх Йосиф Сліпий, спостерігаючи асимуляцію і моральний занепад молоді, з батьківською турботою закликає не підаватися спокусам світу, не пристосовуватися до умов, а виховувати душу, плекати монаші, священичі покликання, “інакше душа вивітрюється і пустіє”.
Церква в діаспорі мала дуже багато внутрішніх проблем, наприклад, мала кількість священиків і єпископів, проте не забувала про своїх братів на батьківських землях.
У 1928р. з’явилося соборне різдв’яне послання єрархів Помісної української католицької Церкви, що закликає молодь згуртуватися довкруги Церкви, відзначаючи пам’ять 1933р.
В діаспорі пройшло 23 з’їзди і святкування. Важливим і знаковим був з’їзд УМХ в римі у 1983р. Проходив він 27-29 серпня в приміщенні гостинниці “Дамус Пачіс” і зібрав понад 200 учасників із Західної Європи, Америки і Канади.
Ідея першого З’їзду УМХ в незалежній Україні в 1990р.- ініціатором був Борис Ґудзяк, якого називали “хресним батьком” мирянського молодіжного руху. Спробою сил стали малі реколекції дл’я молоді в храмі Преображення. З допомогою о. Андрея Чирівського і Крип’якевичів вони пройшли у Світлий понеділок 1990р. – це була євангелізаційна програма, що включала дві проповіді (їх проголосив Борис Ґудзяк) і три пісні. п. Іванка Крип’якевич зробила 6-7 афіш, організувала невеличкий хор – і церква Преображення Господнього була переповнена.
Після цього виникла ідея провести тиждень християнської культури в Україні, що з великим успіхом пройшов 6-12 вересня. Програма мала на меті потрійне завдання і зблизити молодь, дати кульмінаційну подвижну програму і дати сконцентровану програму на специфічні теми.
Кульмінаційним моментом програми християнської культури був з’їзд “Українська молодь - Христові”, 8-9 вересня, який проходив під гаслом “Шукаймо стежок до Христа”.
Другий з’їзд відбувся 2-4 липня 1993р. і був скликаний вже організацією УМХ на честь 60- річного ювілею свята УМХ 1933р. на Другому з’їзді, зокрема, було вирішено проводити подібні зібрання кожних 3 роки.
Третій з’їзд УМх відбувся 10-14 липня 1996р. Урочистості були теж присвячені 400- літтю Берестейської і 350-літтю Ужгородської унії, тому програма складалася в більшості з конференцій, наукових дискусій і обговорень.
Четвертий з’їзд відбувався за традицією 1999р. Це був не тільки з’їзд УМХ, а з’їзд Християнської Молоді України.
Метою організації сьогодні є об’єднання християнської молоді для пропагування християнської моралі, поширення християнського світогляду, популяризація в молодіжному середовищі християнського способу життя.
У 1995р. львівська УМХ мала в активі театр “Мета”, газету “Вірую”, з 1997р. хор “Soli Deo”. Брали участь в екуменічних таборах “Злагода”. Брали участь в приготуванні до Візиту Папи.
“Українська молодь - Христові”
УМХ, як молодіжна християнська громадська організація зародилася у 30-тих роках ХХ ст. як духовно-ідейна спадкоємниця тих молодіжних організацій, які існували в Галичині на початку ХХ століття.
У 1933 році в Галичині була проведена грандіозна молодіжна акція “Українська молодь - Христові”, яка зібрала під свої кличі близько 100 000 тис. Свідомої християнської молоді, що зібралася привселюдно засвідчити свою вірність Христові та католицькій Церкві.
В часи більшовицько-комуністичного лихоліття в силу обставин, УМХ як і інші молодіжно-патріотичні організації, була заборонена, тому, звісно жодних публічних молодіжних акцій не відбувалося.
Щойно у 1990 році, коли наша Церква вийшла з підпілля, була відновлена діяльність УМХ. Тоді відбувся II з’їзд УМХ з участю близько 40 000 тис. учасників. Цей з’їзд засвідчив живучість християнської ідеї серед української молоді, щире зацікавлення та бажання працювати на славу Божу та добра свого народу.
За період 1990-1998рр. на Україні було утворено біля 70 організацій УМХ. На конференції у грудні 1994 року за участю представників всіх організацій УМХ було вирішено вважати Львівську УМХ головною та координуючою організацією. Це рішення згодом підтримали всі організації УМХ в Україні.
Основне завдання УМХ – відшукати активну та ідейно свідому молодь, об’єднати її на міцних християнських засадах, сприяти її становленню та самовдосконаленню з ціллю ефективної апостольської праці та пропаганди християнських вартостей серед українського народу.


































































































































































Bookmark and Share