КИЇВ: „Дні Чеського Студентського Кіно”


ПРОГРАМА ДНІВ ЧЕСЬКОГО СТУДЕНТСЬКОГО КІНО
НАЙКРАЩІ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРАЗЬКОЇ АКАДЕМІЇ МИСТЕЦТВ
(FAMU Praha)
2005 - 2006 рр
11 – 12 травня 2007 р. .


12 травня 2007 р. (субота)

ПЕРУКАРКА ВИБОРЕЦЬ
режисер: Катержіна Врбова
тривалість: 7 хв.
рік: 2006
Експериментальний фільм із т.зв. “політичних” (documentary and feature as well). Короткий фільм про виборчу компанію, яка чинить тиск на молодий розум перукарки. Агітатори полюють на неї повсюди – на роботі, у тістечку, в поглядах інших.
Перукарка – виборець?

МАЛЕНЬКІ КАЗКИ
режисер Крістіна Дуфкова
тривалість: 5 хв.
рік: 2006
Анімаційний фільм, створений на базі дитячих малюнків і оповідей на тему “дракон, принц і принцеса”.

ПРОСТЯГНИ ЙОМУ ПАЛЕЦЬ
режисер Катержіна Качеровська
тривалість: 2 хв. 30 с.
рік: 2006
Подай йому палець, і він захоче руку. Чому ні? Ходімо бавитися!

СВЯТИНЯ
режисер Їтка Рудольфова
тривалість: 20 хв.
рік: 2005
Жанр - feature short.
Відвідування салону краси – не завжди приємний досвід...
Це історія про маніпуляції над тілом як початок фізичного і психологічного самознищення.

МІА
режисер: Томаш Вінскі
тривалість: 18 хв.
рік: 2006
Психологічна драма.
Історія почуттів молодої дівчини та її конфронтація із власною прихованою чутливістю. Перший фільм, створений
за технологією HD Cam.

ПЕРЛИНКА
режисер: Марія Дворжакова
тривалість: 15 хв.
рік: 2006
Комедія.
Невеличка любовна пригода відбувається на території фабрики провінційного містечка. Головна героїня
вирішила вийти заміж, але не вистачає жениха. Тому вона спрямовує свої фантазії на чоловіка, якого щодня бачить на роботі. Врешті решт вона наважується зайти до нього. На неї чекає сюрприз...

МАСКИ
режисер: Олмо Омерзу
тривалість: 8 хв.
рік:2006
Інтимний маскарад із вовком і сім’єю.

МАРТА І БЕРТА
26 режисер: Їтка Рудольфова
тривалість: 35 хв.
рік: 2006
Жанр - feature short.
Марта пропонує Берті зустрітися, але вони не можуть вирішити, де саме. Нарешті вони домовляються про місце,
але коли туди приходять, їм там не подобається, там якось дивно... Куди підемо? Я не знаю! А ти що скажеш?
Я теж не знаю....


Академія драматичних мистецтв, факультет кіно і телебачення (FAMU)
Минуле та сьогодення



Кінематографічний факультет при Академії мистецтв у Празі, відкритий у 1946-1947 роках, став п’ятою всесвітньо відомою кіно школою після Москви, Берліна, Рима та Парижа. Перші студенти отримали змогу вивчати режисуру, драматургію та кінематографічне мистецтво.
У 1950 р. з існуючих дисциплін утворюють кафедри, з’являється кафедра продукування. При кафедрі драматургії з’являється спеціальність з кіномистецтва. 1953 р. FAMU стає однією із засновників CILECT (Міжнародної асоціації кінематографічних і телевізійних шкіл).
Завідуючий кафедрою режисури Вацлав Кршка засновує спеціальність “документальні та науково-популярні фільми” та кабінет монтажу, яким завідував Ян Кучера. Вірогідно, що у другій половині 50-х років утворилась кафедра кінематографічної і телевізійної технологій з кабінетом звукового та музичного оформлення. Кафедра операторської майстерності перейменована на кафедру відео зйомки і телевізійного показу.
З середини 50-х років Карел Хойгер зі своїм асистентом Радованом Лукавским ознайомив студентів Празької кіно школи з принципом роботи актора з актором і саме у той період вперше відбулася співпраця студентів FAMU та DAMU ( Академія музичних і театральних мистецтв).
На початку 50-х років, ректор Академії музичних мистецтв А.М. Броусіл, проводить для студентів FAMU проектування і аналіз нових закордонних фільмів та запрошує до школи видатних гостей: Всеволода Пудовкіна, Джузеппе Де Сантеса, Цесарі Дзаватіні, Джорса Івенса, Сімону Сіньоре, Іва Монтана тощо.
У 1957-1958 рр. на кафедру режисури приходить Отакар Вавра з новою концепцією викладання. Він ретельно відбирає групу майбутніх студентів, які стануть осередком “нової хвилі” (Вєра Хітілова, Евалд Шорм, Їржі Мензел, Ян Шмідт). Його основний принцип – режисер повинен “знати усі види мистецтва, з якими безпосередньо працює, роботу з акторами..., а також філософію та естетику. Лише потім він мусить оволодіти технологією фільму. У школі режисер зобов’язаний вивчати усі наукові спеціальності за допомогою прикладного методу для кінематографічної роботи. Уся теорія має бути в рівновазі з практикою, тому що режисер виступає автором і виконавцем”.
Протягом 60-х років школу закінчили 2-3 генерації митців. Подальші 30 років FAMU стає майже єдиним джерелом підготовки спеціалістів з чеського та словацького кіно- та телевізійного мистецтва.
Багато хто з випускників, після краху Празької весни, почали наштовхуватись на обмеження і репресії тогочасного режиму. У 1972 році деякі педагоги (Евалд Шорм, Бржетіслав Пояр, Франтішек Філіп, Франтішек Даніел, Мілан Кундера, Карел Кахиня, Властіміл Вавра) та студенти (Властіміл Венцлік) вимушені були покинути територію країни.
У другій половині 70-х років FAMU стає осередком свободи думки і творчості. Тодішній декан, Ілля Бояновський, відкрив простір для участі студентів зі своїми фільмами у міжнародних зустрічах і фестивалях. Під час заснування Міжнародного перегляду студентського кіно (RIFE CILEKT) у Карлових Варах, він підтримав діяльність політично заангажованих студентів (Їржі Адамец, Феро Феніч).
FAMU завойовує почесне місце на міжнародному рівні.
Після 1990 р. педагогами FAMU стають: Їржі Мензел, Ольга Соммерова, Зденек Сірові, Вєра Хітілова, Ян Нємец, Карел Вахек, Яроміл Їреш, Душан Кляйн, Павел Коутецкі, Ян Шпата, Бржетіслав Пояр, Томаш Кепка, Їржі Кубічек, Едгар Дутка, Петр Ярховскі, Їржі Кржіжан, Владімір Юст, Лубор Догнал, Ян Малірж, Ярослав Шофр, Ярослав Брабец, Ян Маттлах, Драгоміра Віганова, Владімір Біргус, Павел Діас, Їндржіх Штрайт тощо.
1991 р. утворюється кафедра мультиплікаційного мистецтва, а пізніше при ній – спеціальність мультимедійного мистецтва та комп’ютерної анімації.
У 1996 році було утворено бакалаврські і магістерські програми навчання, а 1999 р. акредитовано докторантуру і підготовлено перехід на систему кредитування балами.
З переглядів SUOČ (Студентське мистецтво і професійна діяльність) утворюється Фестиваль FAMU, посилюючи співпрацю з театром Archa і RIFE CILECT. Через тогочасні економічні зміни, було неможливо знайти кошти на його організацію, тому фестиваль виник у рамках Міжнародного кінофестивалю в Карлових Варах, який кожного року організовує секцію конкурсного перегляду кінематографічних шкіл.

Програму підготував Чеський Центр у Києві
за сприяння оргкомітету Фестивалю FAMU Praha

www.cckiev.com.ua , cckiev@czech.cz


























































































Bookmark and Share