Стан та перспективи благодійності в Чернігові


Ось окремі висновки за результатами дослідження.

Серед опитаних, розподіл підприємств, які підтримують і відкидають ідею благодійництва, складає 4:1. Переважна більшість підприємств-благодійників (64,1%) здійснюють окремі, не пов’язані між собою акції. Тільки кожне 8-ме підприємство (12,8%) визначило благодійну діяльність як складову частину стратегії розвитку.

Основними мотивами, які змушують підприємства займатися благодійністю, є прагматичні та етичні. 43,3% з усіх залучених до опитування підприємств, переконані, що благодійність є проявом альтруїзму, релігійності та бажання допомогти. Прагматичні міркування, що змушують підприємства м. Чернігова займатися благодійністю, є більш поширеними (46,4%). Так, майже 30% опитаних вважають, щ благодійність сприяє створенню позитивного іміджу компанії, шоста частина (16,5%) сприймає благодійність як інструмент налагодження взаємовигідних контактів із владою. Ще 2,1% змушені здійснювати благодійну діяльність, щоб не здаватися „білими воронами”.

Майже третина підприємств (32,7%), які займаються благодійністю, спрямовують кошти у сферу соціального захисту; п’ята частина (19,6%) – в охорону здоров’я. Підтримкою підприємств-благодійників найчастіше користуються обездолені люди та соціально-вразливі верстви населення (36,1%), діти (31,3%), працівники самого підприємства (14,5%) та обдаровані люди (9,6%).

При наданні благодійної допомоги об’єднанням громадян, трохи більше третини підприємств-благодійників (35,8%) підтримують дитячі та молодіжні громадські організації, майже чверть (24,7%) – різні благодійні фонди, 22,2,% – релігійні організації, 8,6% – професійні асоціації.

Майже половина підприємств (49,3%), які здійснюю благодійну діяльність, надають допомогу грошовими коштами. На другому місці за поширенням є надання товарів та послуг, пов’язаних із діяльністю компанії (39,1%).
Найчастіше (28,2% випадків) благодійна допомога надається в обсязі від $1000 до $1999. Із накопиченням досвіду благодійної діяльності підприємства схильні збільшувати обсяги надаваної допомоги.

Основними причинами, що стримують розвиток благодійності в місті, є недостатня діяльність держави щодо створення сприятливих умов у цій сфері (38,2%), відсутність достатніх коштів у підприємств (35,5%) та небезпека використання наданих коштів не за призначенням (17,3%).

Серед опитаних підприємств, які на сьогодні займаються благодійністю, жодне не має намірів відмовитись від цієї діяльності.
Опитування представників бізнесу в місті проводилось як основна частина проекту „Громада та бізнес: стан та перспективи розвитку благодійної діяльності в м. Чернігові”, що був реалізований в рамках конкурсу міні-грантів Центру „Доброчин” за фінансової підтримки Фонду ім. Стефана Баторія (Польща).















Bookmark and Share