«Реклама смерті»: історія заборони


Насправді проблему зовнішньої реклами тютюну та алкоголю вже давно усвідомили, але жодних реально діючих механізмів її вирішення ніким запропоновано не було. Перше рішення Рівненської міської ради “Про заборону розміщення зовнішньої реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місті Рівному” було прийняте 9 березня 2006 року № 198. Однак було одразу опротестовано прокурором, що й стало причиною його скасування. Прокурор посилався на процедурні помилки, що їх допустила міська влада, приймаючи рішення про заборону «реклами смерті». Молодіжна громада міста дотепер не вірить у таку відверту нефаховість чиновників, радше ми розцінюємо це як спланований саботаж. Питання про повторну заборону, цього разу вже з дотриманням усіх процедур, кілька разів піднімалося громадськими організаціями, однак далі досесійного обговорення справа так і не доходила.
Остаточно терпець нам увірвався восени 2006 р. Рівненськими «ОПОРОЮ» та Фундацією було проведено цілу кампанію, спрямовану на обговорення та вироблення чіткої позиції громадськості м. Рівне в питанні заборони зовнішньої реклами алкоголю та тютюну, як такої, що сприяє поширенню алкогольної та тютюнової залежності в першу чергу серед дітей та молоді.
Одним з результатів кампанії стало прийняття звернення молодіжних громадських організацій до депутатів Рівнеради. Ми зібрали підписи двадцяти восьми (!) реально діючих громадських організацій та віддали звернення особисто кожному депутату Рівнеради. Результатом роботи стало прийняття рішення “Про заборону розміщення зовнішньої реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місті Рівному”, що набувало чинності з 01.01.2007.
...За тиждень після вказаної у рішенні дати, білборди з цигарками та пляшками все ще лишалися на своїх місцях. Наступним кроком стало звернення від імені молодіжної громади міста, зроблене депутатом Рівнеради Віталієм Шабуніним до міського голови та секретаря Рівнеради з вимогою провести службове розслідування по факту невиконання рішення Рівненської міської ради «Про заборону у м. Рівному зовнішньої реклами алкогольних та тютюнових виробів і їх товарних знаків» від 24.11.2006 та покарати винних. Вимогу молодіжної громади ми зробили максимально публічною: це обговорювалося чи не на усіх шпальтах та ефірах міських ЗМІ. Начальник управління, що особисто відповідав за виконання вже легендарного серед рівнян рішення, «відморожувався»  необхідністю затвердження (!) рішення міської ради виконкомом. Мабуть, дякуючи розголосу, що набула ця справа, відповідний проект рішення заднім числом вноситься до порядку денного засідання міськвиконкому 16 лютого 2007 р. Міська влада так і не пояснила нам, чому це питання не підняли на двох попередніх засіданнях виконкому…
Одним словом, члени виконкому одноголосно голосують за впровадження заборони розміщення зовнішньої реклами тютюну та алкоголю в життя. Для нас і надалі лишається таємницею, з яких пір рішення міської ради вимагають затвердження міськвиконкомом… Але це інша історія, продовження якої, ми сподіваємося, ви скоро побачите.
Як результат, за останні два дні майже половина «реклами смерті» зникла з більшості білбордів міста. Решта теж незабаром зникне. А контроль за цим процесом ми зобов’язуємося взяти на себе!
Досвід рівненської команди показує, що з подібними проблемами можна ефективно боротися на регіональному рівні, не чекаючи прийняття Законів ВРУ. Тож до справи, друзі! За проектами рішень, порадами, консультаціями чи просто натхненням звертайтеся до координаторів кампанії: Тетяни Сергійчук (80637179692) та Віталія Шабуніна (80636179691).







Bookmark and Share