Молодіжне лідерство. Учнівське самоврядування


Анкетування на тему «Молодіжне лідерство. Учнівське самоврядування» проводилося в квітні-травні 2005 року серед учнів 8-11 класів в 11 загальноосвітніх навчальних закладах міста Києва в рамках Інформаційно–просвітницької кампанії «Інформування дітей та молоді загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва та області». Кількість надрукованих та виданих анкет складала 600 примірників, повернулося – 547. Всі повернуті анкети було проаналізовано і зроблено це аналітичне дослідження.


Молодіжне лідерство з погляду підлітків

Київські школярі визначили поняття „лідер”, як людину, яка може повести за собою людей та згуртувати їх.

27,7% опитаних вважає, що лідер має бути впевненим в собі, для 20,1% - мати організаторські здібності, 19,8% - бути наполегливим, 17,3% - мати розвинений інтелект, 12,5% - володіти ораторськими здібностями.

50,5% підлітків вважає себе лідерами і на 94,8% впевненні, що в сучасному суспільстві потрібні лідерські якості.

За думками опитаних, лідерські здібності можливо проявити в школі – 33,5%, на роботі – 24,7%, серед друзів – 24,2%, де завгодно – 11%, в сім’ї – 6,6%.

46,7% підлітків вважає що молодіжне лідерство дає переваги в знайомстві з новими людьми, 34,7% - самоствердження, 12,7% - різноманітні подорожі, авторитет та впевненість в собі – 3,2%, ніякі – 2,7%.

В майбутньому опитані підлітки хотіли б, частіше за все, стати економістом, юристом чи менеджером.

63,2% опитаних вважає, що органи державної влади сприяють розвитку молодіжного лідерства.


Учнівське самоврядування очима дітей

Поняття „учнівське самоврядування” було визначене школярами, як людей, які організовують дозвілля учнів.

81,4% учнів відповіли, що в їх навчальному закладі існує учнівське самоврядування, 15,5% не знає про його існування нічого, а 3,1% стверджує, що його нема.

41,0% опитаних вважає, що учнівське самоврядування повинно займатися організацією дозвілля учнів, для 31,7% - захищати права учнів, 21,1% - сприяти навчальному процесу.

54,5% опитаних вважає, що учнівському самоврядуванню недоцільно втручатися в фінансові питання навчального закладу, 23,5% - в його адміністративні питання, 17,7% - питання навчального процесу.

63,4% учнів вважає, що учнівське самоврядування впливає на життя їх навчального закладу, 15,8% - не впливає, а 20,8% опитаних було важко відповісти на це запитання.

Усні вважають, що їх залучити до активної роботи в структурах учнівського самоврядування можливо шляхом зацікавлення в громадські роботі – 75,0%, грошима – 19,2%, примусово – 1,0%.

61,6% учнів відповіли, що не приймають участь в роботі учнівського самоврядування.

53,1% опитаних вважає, що учнівське самоврядування сприяє активізації молодіжного середовища та підвищує громадську активність, для 36,5% опитаних було важко відповісти на це питання, а 10,4% відповіли, що не сприяє.

За міркуваннями 38,6% опитаних, рішення учнівського самоврядування реалізуються не завжди, але воно потрібне, для 31,7% - учнівське самоврядування реалізує всі важливі рішення, 17,8% взагалі не ознайомлені з їх роботою, а 11,9% учнів висловилася, що це формально діюча структура, створена і функціонуюча за вказівкою „згори”.

"Парламент дітей м.Києва"

Bookmark and Share