УКРАЇНСЬКІ МАШИНИ КОНКУРУВАТИМУТЬ З ЯПОНСЬКИМИ


Об’єднання українських підприємств у корпорації, агресивна реклама українських брендів та України як цікавої для туристів та інвесторів держави, створення прозорих систем розподілу державних коштів та надання містам більшої фінансової самостійності – ці заходи лягли в основу національної економічної моделі, котру презентував рівнянам Андрій Новак. Саме така модель, на його переконання, може вивести національну економіку з кризи та дати поштовх для українського економічного дива.

«Три кити» економіки, у яких слід навести лад згідно цієї моделі, - це виробництво, продаж та розподіл коштів. У сфері виробництва єдиним «рятівним кругом» для вітчизняних підприємців пан Новак називає їхнє об’єднання у корпорації на всіх ринках. Тільки тоді вітчизняний виробник зможе на рівних конкурувати з агресивними транснаціональними корпораціями. Таких ринків в Україні економіст нараховує 39: від ринку харчових продуктів до виробництва автомобілів та кораблів. Андрій Новак вважає за необхідне розвивати усі ринки одночасно, адже ресурсний потенціал нашої держави робить можливим успішне виробництво як голок, так і ракет.
- Україна може конкурувати і з японськими машинами та технікою, - переконаний 34-річний економіст. – Після війни в Японії також не вірили, що вони зможуть щось протиставити Америці. Але перше, що зможе протиставити Україна іноземному виробнику – це дешевша ціна. В усьому світі найбільш масовим покупцем є людина, яка намагається зекономити. А з часом, коли буде налагоджений повний технологічний процес виробництва, зростатиме і якість продукції.
- У нас є кілька автомобільних заводів, кожен з яких клепає свої мікроавтобуси. Зрештою вони знищують один одного в конкуренції, - продовжує Андрій Новак. – Для чого трьом заводам робити одне й теж?! Візьміть, об’єднайтесь в одну автомобільну корпорацію. Цей завод хай робить автобуси одного класу, другий завод – іншого класу, третій завод – ще іншого класу. Під єдиним брендом. Робіть конкуренцію імпортним автобусам, а не знищуйте один одного. Наші ж виробники поробили свої кустарні цехи і в результаті виграє імпортний автобус.

Прикладом успішних українських корпорацій пан Новак називає «Оболонь», «Чумак», «Нашу рябу». Їхню успішність і виживання в умовах жорсткої конкуренції з іноземним бізнесом пояснює налагодженістю повного процесу виробництва:
- «Оболонь» починаючи від того, що вона сама вирощує хміль для пива та для «Живчика» ехінацею, завершує це розливом та продажем по всій Україні. Те ж саме «Чумак»: починав з одного кетчупу, сьогодні це ціла полиця різноманітних виробів та свої поля, що дозволяє мінімізувати собівартість та контролювати якість, також мають хорошу систему розповсюдження. «Наша ряба» - завершений виробничий цикл, вони навіть курячі відходи продають, причому дуже дорого: цінується як міндобриво.

Півтора-два роки – стільки часу, за словами молодого економіста, необхідно, для формування вітчизняних корпорацій за ідеальних умов: змін в законодавстві та сприяння влади. Для цього по кожному з 39-ти ринків слід організувати економічні корпоративні столи, під час яких інженери-технологи, фінансисти та власники підприємств змогли б вибудувати модель майбутнього об’єднання. Поки що ж найбільшою перешкодою для запуску національної моделі розвитку економіки, як зазначає Андрій Новак, є бюрократизованість та корумпованість влади, котра зацікавлена, перш за все, у вирішенні бізнесових питань своїх представників.


Андрій НОВАК — кандидат економічних наук, отримав українську та канадську економічну освіту. Опублікував більше півсотні наукових економічних статей. Практичний досвід — від роботи у великих українських компаніях, консультування українських політичних партій і політиків, до функцій радника Прем’єр-міністра України. Ідею економічного відродження України виклав у книзі «Як підняти українську економіку».











Bookmark and Share