Учні 9-11 класів загальноосвітніх шкіл міста приймають активну участь у житті міської громади


Молодіжна аудиторія стала найчисельнішою в цьому залі, діти зібралися організовано та вчасно, виявляли зацікавленість у тому що відбувалося не лише розумними поглядами, а й цікавими питаннями.
Міський голова М.П.Боровець запросив школярів взяти участь у діловій грі «Стратегія розвитку міста Новограда-Волинського». Керівником гри став консультант з питань розвитку територій, кандидат технічних наук, О.В.Бойко-Бойчук, який також був прихильником ідеї молодіжної участі у такій грі. Завдання гри були зовсім не дитячими, ігровою лишалася лише форма проведення. Учасники мали сформувати, обговорити, оцінити та структурувати поле ідей, які будуть покладені в проект «Стратегії розвитку міста Новограда-Волинського». Ознайомивши учасників з регламентом (робота спланована на два дні напруженої праці з 9 до 20 години), пан Олег висловив свою думку стосовно участі молоді в такому серйозному заході. «Я згадую свої шкільні роки і заздрю молодим людям. Якби в свій час я мав таку можливість, багатьох помилок можна було б уникнути... ».
Після пленарного засідання за темою «Стратегічні орієнтири розвитку міста Новограда-Волинського» учасники об’єдналися в робочі групи «Управлінці», «Депутати», «Бізнесові структури», школярі стали четвертою робочою групою «Молодь». За регламентом гри після пленарного засідання йшли п’ять проектних раундів. Першого дня школярі презентували «Принципи та базові ідеї розвитку міста». Учні образно виразили свою ідею, зобразивши фортецю – символ нашого древнього міста – кожен камінь якої став базовим принципом розвитку міста. Така складна тема на перший погляд не під силу учням, проте під чуйним керівництвом завідувача ІМЦ П.К.Ліневича, який опікав молодь протягом двох днів, спрямовував їх міркування, наштовхував на думки, спонукав до дискусії, вони успішно справилися з завданням. Наступне завдання для робочих груп - це визначення цілей, завдань та засобів. Цей етап роботи виразився через інший образ – корабель з вітрилами (засоби) прямує до маяка (цілі). Другого дня завдання ускладнилося, необхідно було визначитися з ресурсами для того чи іншого запропонованого проекту. Вирішуючи це нелегке завдання учні виразили ресурси через природні стихії (вітер, сонце), які напинають вітрила і спрямовують до цілі. Крім художнього оформлення, ідеї учнів виражалися в слоганах, гаслах, речівках. Проте не це було головним. Серйозність поставленої проблеми, хоч і мала форму гри (проте дорослої), вимагала реальних ідей розвитку міста. Чітко спрямовуючи ідеї дітей у потрібному напрямку, допомагаючи їм розкритися, Павло Казимирович домігся перемоги молодіжної аудиторії уже в першому раунді. Ще більше підбадьорило учнів те, що їх дійсно сприйняли за реальних суперників, гідних уваги. Ведучий, пан Олег, був суворим, проте справедливим арбітром. Він реально оцінював доповіді, відмічав сильні та слабкі сторони у позиціях робочих груп. Вселяло оптимізм школярам і те, що інші робочі групи хвилюються з приводу можливої перемоги такої юної, проте завзятої групи.
Найцікавішим виявився другий робочий день, коли групи мали знайти ресурси на реалізацію своїх ідей, а це досить непросто. Школярі й тут виявили нестандартність мислення. Поки всі розповідали, учні пустили по залу скриньку для пожертв і зібрали чималу суму, показавши приклад реальних дій. Головне вчасно зорієнтуватися і діяти – так вважає молоде покоління. В цьому раунді учні пропонували реальні кроки та конкретні розрахунки.
Багато ідей, які прозвучали з уст школярів стали завданнями, за словами міського голови «не далекого майбутнього, а роботи на сьогоднішній день».
Цікаво, напружено, плідно працювали школярі протягом двох днів пліч о пліч з досвідченими державними мужами. Таке спілкування необхідне всім, досвідченим – щоб почути свіжу незаангажовану думку, молодим – можливість проявити себе, самоствердитися, оцінити свої сили. І що найголовніше – діти, які вже сьогодні можуть реалізуватися, відчули свою значимість, і сподіваємось, не будуть стояти осторонь проблем міської громади.




Bookmark and Share