Стипендії для учнів ПТУ з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування підвищаться у 3,2 рази та складуть 500 грн. на місяць, а для студентів вузів стипендії зростуть у 5 разів та складуть більше 1060 грн. на місяць


Текст заяви блоку НУНС (ніби під копірку списаний з претензій Секретаріату Президента) щодо затвердженого Урядом проекту Державного бюджету на 2008 рік свідчить про те, що передвиборча лихоманка остаточно затьмарила свідомість тих, хто рветься до влади за будь-яку ціну.

Тільки затьмарена свідомість може, наприклад, помістити буквально поруч взаємовиключні вимоги. З одного боку, НУНС наполягає на нічим не обґрунтованому збільшенні соціальних видатків, з іншого боку обіцяє бізнесу скорочення податкового тиску, тобто, вимагає зменшення доходів бюджету. І при цьому їм ще й не подобається цілком поміркований, менший, ніж поточного року, розмір дефіциту державного бюджету!

Заяви блоку НУНС є не тільки неправдивими. Саме вони є прямим, свідомим ошукуванням українських громадян. Це безсилі спроби дискредитувати діяльність Уряду.

Відсутність здорового глузду і логіки у авторів заяви помножується на їх клінічне небажання бачити реальні позитивні речі.

Проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік”, розроблений відповідно до Бюджетного кодексу та Бюджетної декларації на 2008 рік, основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2008 рік: ВВП - 810,1 млрд. грн., індекс споживчих цін - 106,8, курс гривні за 1 долар США - 4,95-5,25. Обґрунтованість цих показників в цілому підтверджена висновками міжнародних організацій.

Можна не сумніватися, що оцінка наших планів зовнішніми кредиторами України як цілком реалістичних, набагато об’єктивніша і фаховіша, ніж “думка членів блоку”, на яку посилається заява НУНС.

Доходи зведеного бюджету у 2008 році становитимуть 246,3 млрд. грн. Це на чверть більше планових показників бюджету поточного року.

Обсяг видатків та надання кредитів Зведеного бюджету-2008 прогнозується у сумі 267,3 млрд. грн., що на 22% більше видатків 2007 року.

Доля місцевих бюджетів у зведеному бюджеті збільшується майже до 42%: державний бюджет становить 155, 9 млрд., місцеві бюджети - 111,4 млрд.

Додаткові ресурси бюджету-2008 - 12,5 млрд. гривень - спрямовуються на запровадження нових розмірів мінімальної заробітної плати з 1 січня 2008 року - 505 гривень на місяць, з 1 квітня - 515 гривень, з 1 жовтня - 565 гривень на місяць. Таким чином, розмір мінімальної заробітної плати на кінець року буде становити 90 % прожиткового мінімуму;

Значно підвищені розміри допомоги при народженні і: 11,7 тис. гривень – на першу дитину, 25 тис. гривень – на другу дитину, 50 тис. гривень – на третю і наступну дитину. Водночас щомісячні виплати допомоги по догляду за дитиною складуть більше 300 гривень;

Підвищаться майже удвічі мінімальні стипендії для учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів.

Стипендії для учнів ПТУ з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування підвищаться у 3,2 рази та складуть 500 грн. на місяць, а для студентів вузів стипендії зростуть у 5 разів та складуть більше 1060 грн. на місяць.

У держбюджеті-2008 передбачається поквартальне підвищення розміру прожиткового мінімуму, що сприятиме постійному підвищенню доходів громадян, розмір яких визначається виходячи з розміру прожиткового мінімуму: з 1 січня - 564 гривні, з 1 квітня - 573 гривні, з 1 жовтня - 586 гривень.

У наступному році суттєво збільшаться допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасова державна допомога дітям, підвищиться рівень грошового забезпечення військовослужбовців, соціальний захист та пенсійне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, розміри допомоги ветеранам тощо.

Видатки на освіту збільшаться на 33,8%. Видатки на охорону здоров’я збільшаться на 25,6%. Видатки на оборону та безпеку збільшено майже на 18%.

Безпрецедентно - на 37,8% - збільшено державну підтримку агропромислового комплексу.

Всього на соціально-економічний розвиток села у проекті держбюджету-2008 передбачено близько 30 млрд. грн.

Видатки на наукову і науково-технічну діяльність збільшаться на 24,9% Вони спрямовані на подальший розвиток фундаментальних і прикладних наукових досліджень та розробку нових технологій виробництва.

Питома вага видатків загального фонду місцевих бюджетів у загальному фонді зведеного бюджету становить 45,5% і є найвищою за останні чотири роки.

На 2008 рік обсяг доходів місцевих бюджетів, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, збільшено на 10,5 млрд. грн. (31,4%), у порівнянні з відповідним показником 2007 року і становить 44,1 млрд. гривень.

Обсяг доходів місцевих бюджетів, які не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, також збільшується порівняно з 2007 роком на 1,7 млрд. грн. (на 40%) і прогнозується у сумі 5,9 млрд. гривень.

Таким чином, абсолютно всі закиди блоку НУНС не просто безпідставні, а й повертають реальність догори ногами.

Насправді практика ганебного маніпулювання макроекономічними показниками була запроваджена урядами Тимошенко і Єханурова. Саме вони закладали завищені як для своїх - менш, ніж помірних - здібностей показники, провалювали їх, проте, продовжували політику нестримного популізму. Таке маніпулювання бюджетними показниками, нехтування економічними реаліями дозволяли цим урядам “вручну”, тобто, корупційно управляти бюджетними коштами.

Для народу України «помаранчеве правління» обернулося стрибком інфляції, в першу чергу на товари щоденного вжитку, втечею економіки в тінь, розгулом корупції, падінням темпів економічного розвитку у рази.

Саме за обман, корупцію і провал соціально-економічної політики сам Президент Ющенко відправив у відставку уряд Тимошенко, а Рахункова палата у 2006 році спіймала на маніпулюванні бюджетними показниками міністра фінансів Пинзеника.

Хотілось би, щоб автори заяви всім колективним розумом блоку НУНС пошукали б відповідь: якщо вони праві, то навіщо Партії Регіонів і Уряду перед виборами «занижувати» доходи бюджету, а отже, і соціальні видатки? Якби у нас не було відповідальності перед народом і державою, ми б записали до бюджету «золоті гори». Напевне, люди б нам повірили. Але ми самі перестали б бути порядними людьми, ось чому й не йдемо на авантюри й обман.

Наш Уряд ніколи не займався і не буде займатися обманом людей. Ми обіцяємо і впевнено плануємо те, що можемо виконати. А обіцянки безмежних зарплат, пенсій, повернення протягом двох років всіх втрачених заощаджень – це обман і фактичний підкуп виборців, завдяки яким намагаються пробратися до влади безсовісні політики.

Безпідставне завищення макроекономічних показників, роздмухування соціальних виплат, неминуче обернеться стрибком інфляції, хаотичним збільшенням податкового пресу, дестабілізацією соціально-економічної ситуації. Тому наш Уряд ніколи на це не піде. І не піддасться тиску та нападкам з боку чи то НУНС, чи то БЮТ, чи то їх патрона – Президента.

Хай частина населення їм ще вірить – це ненадовго. Ми ж збираємося розбудовувати Україну чесно, серйозно і надовго. І саме це, переконані, дозволить нам завжди зберігати довіру людей.

























































Bookmark and Share