Попередні результати...


Дослідження було розпочато з причин, з одного боку, жорсткої інформаційної боротьби в інформаційному просторі організацій громадянського суспільства, з іншого, недостатньої якості власних продуктів і надання інформаційних послуг, постачання сторонньої віддаленої інформації на локальному рівні.

Оцінюючому аналізу під час моніторингу піддавалися всі повідомлення, що були й є доступними в відкритих некомерційних джерелах - об'єктах дослідження. Критеріями оцінювання було визначено:
- "вичитка", стиль і структура вмісту;
- спрямованість на цільову аудиторію;
- повнота вмісту;
- авторство, джерела, посилання;
- своєчасність і терміновість.
А також додатковий (неоцінюваний) критерій - публічний зворотній зв'язок.

Протягом моніторингу було проаналізовано 4682 повідомлень серед 9 об'єктів, створено "Білу книгу кращих практик місцевих комунікативних e-мережах ОГС", а також "сірий список" проявів інформаційної "дискримінації", подвійних стандартів і низьких етичних норм виробників і отримувачів інформаційних послуг у ІІІ секторі.

Серед основних тенденцій розвитку галузі слід відзначити:
- високий (але не абсолютний) рівень повноти та вичитування інформаційних повідомлень (залишком полишається практика "копіювати-вставити");
- мале число та низька технічна та змістовна якість "збірних" продуктів (дайджестів, оглядів, бюлетенів, електронних газет) із власним і стороннім інформаційним наповненням (але така практика знаходить зростаюче застосування);
- недостатнє число власних або локалізованих матеріалів;
- майже повна відсутність, поодинокість несвоєчасних і надтермінових матеріалів;
- наявність (невелика але тенденційна) дублювання матеріалів;
- необтяженість (відсутність технічного навантаження) електронних матеріалів;
- посередня доля відкритого програмного забезпечення в розповсюдженні матеріалів;
- значні (але непереважні) "технічні" проблеми розповсюдження;
- застосування практик "неповаги" (видалення, невказування) повністю або частково, системно або поодиноко авторів і джерел матералів (зокрема серед "виробників-початківців").

Громадський інформаційно-аналітичний Центр для молоді хоче подякувати громадським організаціям, які представляють кращі практики розповсюдження інформаційних електронних продуктів на місцевому рівні в ІІІ секторі через т.з. "розсилки" та надали неоціненний досвід для методики зокрема та роботи взагалі моніторингу:
- Центр соціального партнерства (м. Херсон);
- Київське відділення КВУ;
- ЦЄІ (м. Вінниця);
- Центр соціального партнерства (м. Чернівці).

Повний аналітичний звіт буде опубліковано найближчим часом. Дослідження проводилося як передумова Всеукраїнської програми Громадського інформаційно-аналітичного Центру для молоді "Інформаційна підтримка громадянських ініціатив".\\




























Bookmark and Share