Круглий стіл “Студентські ЗМІ: стан та перспективи”


На круглому столі були присутні наступні представники:
- Незалежна студентська газета „СТУДЕНТКА”, шеф-редактор Олексій Братущак;
- Студентсько-викладцька газета „УНІВЕРСУМ”, редактор Надія Миколаєнко;
- Газета „КУБИК”, редактор Егор Самусенко;
- Студентська газета КІМО „МІЖНАРОДНИК”, редактор Надія Хомазюк;
- Студентська газета ІТС КПИ „ІТСка”;
- Студентська газета КПИ „Студгородок”;
- Електронне видання „Студентський вісник”, редактор Рябих Михайло;
- Студентська газета АЖКХ „Вісник студентської колегії”;
- Студентська газета університету КРОК – „КРОК-Інформ”;
- Студентська газета КПИ „ГОС”;
- Студентська газета „СТУДЕНТ”;
- Журналист журнала „ИЗДАТЕЛЬСТВО”;
- Представники університетів та студентських рад.

Круглий стіл розпочався з визначення проблем, які стоять перед командами друкованих ЗМІ у ВНЗ. Серед основних проблем, учасники зазначали наступні:

Проблема Важність мах 5 Приорітетність мах 3
1 Цензура з боку адміністрацій * * * * * * * *
2 Розміщення реклами * * * * * * * *
3 Реєстрація ЗМІ * * * * * *
4 Маркетинг * * * * * *
5 Редакційна спроможність * * * * *
6 Втрата персоналу * * *
7 Слабкі обміни * * * *
8 Мотивація дописувачів * * * * *
9 Витрати на друк та виробництво * * * * * * * *
10 Спонсорство * * * * *
11 Відсутність мережі студентських ЗМІ * * * * *
12 Безкоштовне розповсюдження * * * * *
13 Проблеми права власності на студентські ЗМІ * * * * * * * *
14 Стосунки із студентським самоврядуванням * * * * * *
15
16
17
Більшість видань виходять за рахунок коштів, наданих адміністраціями ВНЗ. Серед таких: студентсько-викладцька газета „УНІВЕРСУМ”, студентська газета АЖКХ „Вісник студентської колегії”, студентська газета КІМО „МІЖНАРОДНИК”, студентська газета КПИ „ГОС”.
При використанні поліграфічної та/чи комп’ютерної бази навчального закладу, редакції вимушено стикаються із редагуванням редакційних матеріалів, обмеженнями щодо вибору тем, терміну виробництва примірників. В більшості випадків, такі ЗМІ зареєстровані як видання того чи іншого ВНЗ, і є його структурним підрозділом.
Так само ускладнені стосунки із студентським самоврядуванням. Ці організації діють незалежно одна від одної, та не завжди можуть чи хочуть виступати засновниками та видавцями студентських ЗМІ.

Учасники круглого столу обговорили перспективу створення ассоціації студентських ЗМІ для вирішення спільних проблем. Тут виникло кілька проблем: хто і за якою формулою має асоціюватись; що є предметом асоціювання; як буде відбуватись підтримка мережі; які додаткові проблеми можливо вирішити спільними зусиллями. Із практики студентських ЗМІ в регіонах, виходить так, що студентські колективи (редакції) не мають доступу до юридичних документів, печаток, інше. Тобто фактично, є не компетентними в разі утворення асоціації, як спілки ВИДАВЦІВ та /чи РЕДАКЦІЙ.

Питання продажу студентських ЗМІ лишається найдискусійнішим. З одного боку, деякі ЗМІ (Незалежна студентська газета „СТУДЕНТКА”, Незалежна студентська газета „СТУДЕНТКА”, Газета „КУБИК”, Студентська газета КІМО „МІЖНАРОДНИК”, Студентська газета ІТС КПИ „ІТСка”, Студентська газета АЖКХ „Вісник студентської колегії”, Студентська газета університету КРОК – „КРОК-Інформ”, Студентська газета КПИ „ГОС”) вже реально зараз розповсюджуються безкоштовно. Як зазначили учасники дискусії, „дуже важко нашим людям продати те, що ще тиждень тому вони отримували безкоштовно”.

В продовженні, можна казати про пов’язану із реєстрацією ЗМІ проблему. Це – розміщення реклами. Малі тиражі, відсутність свідоцтва про реєстрацію, не вивчена аудиторія, не постійна періодичність виходу – все це заважає ЗМІ бути цікавими для рекламодавців. Газета „КУБИК” ( видання Інституту кібернетики КНУ ім. Шевченко, редактор Егор Самусенко, тел. 8.066.411.81.58) навпаки віднайшла можливість залучити спонсорів. Але така співпраця між ЗМІ та БІЗНЕСОМ скоріше є виключеням, ніж правилом. На сторінках їхнього видання (форма А4) розміщується інформація про ІТ-бренди.

В рамках круглого столу, я зробив усім висловив позицію, яка полягала в наступному:
1) Концентрація уваги на досягненні наступних цілей:
1.1 Звернути увагу на форму власності. Оскільки більшість редакцій таких ЗМІ не мають юридичного права на власні видання, порадив звернути увагу на таку форму реєстарції ЗМІ як громадська організація та чи спілка студентів;
1.2 Акцентувати увагу на продажі ЗМІ. Продаж – це маркетинг, який в свою чергу полягає у вивченні потреб клієнтів (аудиторії). Радив їм дізнатися, хто їхня аудиторія, що вона очікує від цього видання. Для цього слід запроваджувати анкетування, фокус-групи тощо;
1.3 Якість інформації. IREX допомогає вільним та позапартійним ЗМІ у розвитку персоналу їхніх професійних редакцій. Так само, як і з приватними друкованими ЗМІ, участь у тренінгових програмах можуть приймати і представники студенських ЗМІ;
1.4 Знаходити спільну мову із студентським САМОВРЯДУВАННЯМ. Оскільки Ви з ними є найближчими природніми партнерами, Вам слід зацікавити одне одного, але при цьому ж зберегти редакційну незалежність;
1.5 Асоціювання. З огляду на стабільну інституційну, організаційну та фінансову слабкість студентським ЗМІ в перспективі бажано мати власну Асоціацію. Поєднання зусиль може змінити ситуацію кардинально.
1.6 Незалежність. До редакційної незалежності, через економічну. Завдання полягає у тому, аби перш за все розвиватися як бізнесу, використовуючи економічні методи в управлінні та іншому.

2) Реальні дії на шляху до перемоги:
2.1 Зустріч із міністром освіти та науки – паном С. Ніколаєнко. В рамках цього заходу було запропановвано поставити до відома міністра про 5 найгостріших проблемах студетськиз ЗМІ, сформульовані під час круглого столу. Дата зустрічі: 16 листопада, 14.00 Міністерство освіти та науки України.

Проблема Важність мах 5 Приорітетність мах 3
1 Цензура з боку адміністрацій * * * * * * * *
2 Розміщення реклами * * * * * * * *
9 Витрати на друк та виробництво * * * * * * * *
13 Проблеми права власності на студентські ЗМІ * * * * * * * *
4 Маркетинг * * * * * *

2.2 Ознайомчі візити до IREX. Ініціативна молодь, активісти студентських ЗМІ була запрошена для ознайомчого візита у офіс нашої організації.
2.3 Консультації.Учасник круглого столу (Газета „КУБИК”, видання Інституту кібернетики КНУ ім. Шевченко, редактор Егор Самусенко) в найближчим часом буде долучений до процесу створення повноцінного університетського видання КНУ ім. Шевчнко. Молоді люди можуть звертатися по інформацію щодо порядка реєстрації ЗМІ, провадження економічної діяльності, брати уасть у програмах обмінів.
2.5 Видання короткого довідника „Студентські ЗМІ та реформи медіа”. Учасники столу, по результатах запропонували створити короткий довідник-керівництво для 1) реєстрації НГО; 2) реєстрації ЗМІ; 3) перелік донорських організацій які допомогають ЗМІ;

В ході круглого столу були зібрані примірники:
- Студентська газета КІМО „МІЖНАРОДНИК”, редактор Надія Хомазюк;
- Газета „КУБИК”, редактор Егор Самусенко;
- Журналист журнала „ИЗДАТЕЛЬСТВО”;
- Незалежна студентська газета „СТУДЕНТКА”, шеф-редактор Олексій Братущак
- Студентсько-викладцька газета „УНІВЕРСУМ”

Круглий стіл висвітлювали: ТРК „НТН”, журнал „ДРУКАРСТВО”

Досягнуті результати:

1) Вивчена ситуація на ринку друкованої студентської преси;
2) Розповсюджені інформація про місію IREX;
3) Розповсюджена інформація про MSI 2004;
4) Розповсюджена інформація про проект реформування журналістської освіти;
5) Відбулася робоча зустріч із Міністром осіти та науки України, паном Ніколаєнко;
6) Приверена увага до проблем студентських ЗМІ в Україні;
7) Укладено домовлність про створення мережі студентських видань;






Контакти:

Артем Михайлюк
„СПІЛКА ІНІЦІАТИВНОЇ МОЛОДІ”
КООРДИНАТОР

Тел. 044/592-95-50
artiom@ukr.net
www.7ua.org
Миколаєнко Надія
ГАЗЕТА „УНІВЕРСУМ”
РЕДАКТОР

Тел 0412/34-04-38
Diya_Oksamytova@mail.ru
www.universum.zu.edu.ua

Братущак Олексій
Незалежна газета „СТУДЕНТКА”
ШЕФ-РЕДАКТОР

Тел. 044/ 592-28-27
gazeta_studentka@ukr.net
Егор Самусенко
КУБИК МЕДИА ГРУП


Моб. 066/411-81-58
houthe@ukr.net


Прізвище, ім’я ЗМІ Телефон e-mail
1. Смоліна Ірина Студентка 80509653826 irina_semolina@ukr.net
2. Братущак Олексій 80979441416 fi7203@mail.ru
3. Корнієнко Сашко 80679693860 pinadva@pinadva.com
4. Волянська Олександра ГОСС 80666326792 sashavoljanskaja@yahoo.com
5. Ковальчук Антон 80445307589 200mer1987@mail.ru
6. Дзідзюра Анна 80664354495 kerry12@mail.ru
7. Катул Алена 80661297505 vishenka10@bk.ru
8. Рябинчук Михайло Студентський вісник 80392992531 visnyk@primula.ntu-kpi.kiev.ua
9. Тригуб Марина Вісник студентської колегії 80979345194
10. Душутіна Марія
11. Батуринець Марина КРОК-інформ 80665512754 dolfin11@yandex.ru
12. Калініченко Анна 80504656216 sonechko200488@inbox.ru
13. Друк Олександра Міжнародник 80503105708 alexandradrik@yandex.ru
14. Хомазюк Надія 80979546862 nadushkin@ukrpost.net
15. Животовський Кирило IREX U-Media 80444583493 zhyvotovskyy@kyiv.irex.org
16. Миколаєнко Надія Універсум (Житомир) 80503837981 diya_oksamytova@mail.ru
17. Кицак Людмила 80674109375 kitsak@ukr.net
18. Михайленко Аня ІТС-ка 80509498337 anna_mihailenko@a.org.ua
19. Рудень Денис Кубик 80663623208 ruden@list.ru
20. Самусенко Єгор 80664118158 houthe@ukr.net
21. Крикуненко Андрій 80661289890 scream3@bk.ru
22. Матус Сергій Газет КНУ Шевченка 80504413339 sikyi_ms@univ.kiev.ua
23. Сухацька Тетяна Друкарство 80445131118 drukarstvo@spets.com.ua
24. Орлов Олексій Коммерсант 80661565382 alexorlov@ukr.net


















































































































































Bookmark and Share

Описание что делать слабость при химиотерапии у нас.