Агов, вузи!..


Очевидно, що й студенти й викладачі очікували почути перелік галузевих, спеціалізованих навичок і знань, які ми очікуємо знайти в головах юних здобувачів. Щоб, так сказати, бути у всеозброєнні - які предмети штудіювати, вставити в програму кафедри або налягати при влаштуванні на роботу.

Отож, у процесі підготовки до виступу довелося зробити однозначний висновок - студентів зі спеціалізованими знаннями з вузу ніхто взагалі-то й не чекає. Чому може навчити його ВНЗ, якщо навіть наші власні проекти, підходи й методи до планування кампаній застарівають протягом року, а то й раніше. Системної освіти силами представників галузі, ми ніколи не забезпечимо. Та й взагалі, реклама - не «наукомістка» галузь, про що вже тут говорити?

Тому всі мої думки звелися до того, що випускники для початку повинні бути просто ГРАМОТНИМИ - а саме, уміти ГРАМОТНО писати й висловлюватися всіма 3-ма мовами: російській, українській й англійській. І як би не страждала наша національна самосвідомість, мовою бізнесу в цій країні залишається російська, а рівень безграмотності молоді все росте й росте, тому робочий час директорів і старших менеджерів усе більше витрачається не на навчання професії, а на виправлення елементарних помилок. Щиро дивують молоді люди, які дотепер приходять без знання іноземної - про яку вражаючу кар'єру можна говорити?.. При цьому Ви пробували знайти гарного репетитора в Києві?.. Я не можу знайти відповідного до моїх вимог от уже 4 тижні активного пошуку, черга на курси BC - 2 роки. Питання є? А рівень викладання мови в школі й ВНЗ Ви собі уявляєте?.. Відкрию Вам «секрет» - він НІЯКИЙ навіть у спец. вузах. Якщо іноземні директори нашої компанії скаржаться на рівень знань випускників ін’язу, що вже говорити про «простих смертних»...

Крім мови хотілося б одержувати студентів, які вміють розмовляти зі світом. Часто людина навіть боїться задавати питання по телефону, вступати в дискусію, формулювати думки. Мова про те, щоб упевнено підносити й захищати свій матеріал, уже навіть і не йде. Хто ж його цьому навчить, якщо в школах навіть зайві питання від дітей на уроці й після не заохочуються, і дотепер багато викладачів оцінюють дитину не по його знанню, а по вмінню стояти по стійці «сумирно» і навичкам «не відповідати» на зауваження вчителя...

Ще хотілося б, щоб молодь уміла працювати з інформацією - знати, де її знайти й уміти її подати. Саме для цього їх загалом-то змушують писати дипломні й усякі подібні роботи. Ні для кого не секрет, що пишуть вони їх способом copy-paste з Інтернет, тим самим ніяк не допомагаючи собі розвивати навичку роботи з інфоресурсами різного типу.

Комп'ютерна грамотність. Ви знаєте про те, що діти в школах дотепер учать на предметі «Інформатика» якісь мови програмування й тому подібну теорію...Не знаю, навіщо в школи й вузи спонсори й держава передає комп'ютери, якщо приходячи в офіс, студент не вміє працювати навіть в Excel, не говорячи вже про ppt...

От і доводиться агентствам і компаніям крім навчання професії починати з азів освіти як таких. Так що, любі вузи, розберіться, пліз, спочатку з базовими навичками й грамотністю ваших підопічних, а потім задавайте нам питання по спеціалізації...

Іветта Делікатна, МедіаБізнес

Джерело: Молодіжна правда















Bookmark and Share