Іван Вакарчук - всі підручники "повинні відповідати Національній концепції розвитку держави"



"Круглий стіл" на тему "Підсумки зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів України у 2007 році. Стан підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у поточному році" відбувся в рамках підготовки до засідання Комітету, у порядку денного якого будуть розглядатись питання щодо ходу реалізації законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" в частині здійснення контролю за вимогами Державних стандартів загальної середньої освіти.

На засіданні були присутні члени Комітету, представники Міністерства освіти і науки та Українського центру оцінювання якості освіти, ректори провідних вищих навчальних закладів, керівники громадських організацій.

Як зазначив під час "круглого столу" Голова Комітету Володимир Полохало, сьогодні проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів, в якому у 2007 взяли участь більше 116 тисяч осіб, регулюється Указом Президента України "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні" №1013/2005 та нормативними актами Кабінету Міністрів та Міністерства освіти і науки. Оскільки сьогодні немає механізмів законодавчого забезпечення цього процесу, потрібно нагально вносити зміни до Закону "Про вищу освіту".

Голова Комітету наголосив на тому, що актуальним є питання прийняття нової редакції Закону "Про вищу освіту" і нагадав присутнім, що на останньому засіданні Комітету ухвалено рішення, у якому Кабінету Міністрів рекомендується до 1 червня 2008 року розробити та подати на розгляд Верховної Ради проект нової редакції Закону "Про вищу освіту".

Під час обговорення проблеми учасники "круглого столу" звернули увагу на те, що аналіз і систематизація результатів незалежного оцінювання сприятиме вирішенню багатьох важливих питань у галузі освіти, зокрема, дасть змогу отримати об´єктивну інформацію про якість і стан освіти в Україні взагалі та в окремих вищих навчальних закладів зокрема.

Серед проблемних питань, які визначили учасники засідання, одне з провідних місць посідає недостатній науковий супровід розробки тестових завдань та відсутність методології складання тестів, відсутність відповідно підготовлених фахівців, необхідність запровадження моніторингу результатів.

Наголошувалось і на обов´язковому запровадженні системи збереження інформації, у тому числі, на необхідності законодавчо передбачити відповідальність за розголошення змісту завдань до незалежного оцінювання знань.

Занепокоєння у керівників навчальних закладів викликає "моральна неготовність учнів до проведення тестування, настороженість вчительства до впровадження цієї нової форми оцінювання знань у зв´язку з відсутністю відповідної підготовки та методичної літератури, регіональні особливості питання, зокрема, щодо належної підготовки до оцінювання учнів шкіл у сільській і гірській місцевості". Як зазначалось, таким учням необхідно забезпечити рівний з учнями міст доступ до якісної освіти. В цьому питанні особливе місце посідає рівень комп´ютеризації сільських шкіл, забезпечення доступу до мережі Інтернет.

Зазначивши, що проведення незалежного зовнішнього оцінювання давно вже є світовою практикою, учасники "круглого столу" також звертали увагу на питання, які постають перед приймальними комісіями вищих навчальних закладів у зв´язку з наявністю численних пільг по вступу до вузів, неможливістю враховувати результати профільних олімпіад, необхідністю введення квот для випускників сільських шкіл тощо.

Наголошувалось також на тому, що запровадження незалежного зовнішнього оцінювання піднімає питання існування заочної форми навчання, вступу до вузів випускників минулих років, необхідність паралельно вирішувати питання середньої освіти та професійної орієнтації, зокрема, запровадження ранньої професійної орієнтації та передбачення певних квот для випускників технікумів і коледжів.

На засіданні йшлося й про проблеми підготовки підручників, які відповідають змісту незалежного оцінювання. При цьому, наголосив міністр освіти і науки Іван Вакарчук, всі підручники "повинні відповідати Національній концепції розвитку держави".

Зазначалось також, що одним з найважливіших питань у процесі запровадження якісного зовнішнього оцінювання є проблема інформованості цільових груп населення про терміни проведення тестування, умови і правила участі у ньому, основні вимоги до учасників оцінювання.


























Bookmark and Share