Крім того, я також хочу торкнутися ще однієї теми – це посилення роботи Академії наук і Кабінету Міністрів України в системі залучення молодих науковців до роботи в Академії наук


Шановні друзі, сьогодні у нас на засіданні Уряду високоповажний гість – Борис Євгенович Патон. Думаю, що я могла навіть, і не представляти, цю людину, це абсолютно зайве. Я хочу подякувати Борису Євгеновичу за те, що він знайшов час і можливість сьогодні приїхати до нас.

Я переконана, що неможливо зробити в країні якісного реформування країни, серйозних проривних кроків без об’єднання науки з виконавчою владою. При чому академічної, потужної науки, в тому числі, з прикладними наслідками. Я хочу, щоб наше сьогоднішнє спільне засідання, коли ми запросили Бориса Євгеновича до нас, було певною відправною позицією в нашій фундаментальній і глибокій співпраці.

Ви знаєте, що частина членів Кабінету Міністрів була на засіданні розширеної Президії Академії наук України, де розглядалася Програма діяльності Уряду „Український прорив”, і ми отримали з вами надійну підтримку Академії наук. Але я думаю, що саме з таких перших кроків нам потрібно розпочинати глибоку співпрацю.

І саме тому сьогоднішнє засідання Уряду розпочинається з того, що ми з вами прийняли рішення про те, що Академія наук надає кожному міністерству своїх представників, академіків, членів-кореспондентів Академії наук, вчених, які Академія наук пропонує включити до колегій міністерств. Водночас, це не просто, декоративний крок, якесь зобов’язання, яке когось буде перевантажувати, а це є практично ті люди, які можуть в щоденній праці, починаючи від розробки Програми Уряду і проведення через Верховну Раду, розробки плану заходів вже в продовження виконання нашої Програми дій Уряду, яка буде прийнята, я переконана. І далі - визначення наукових пріоритетів, які є актуальними для країни. Все це, я думаю, може бути побудовано на рівні міністерств.

Я хочу, щоб ми сьогодні з вами прийняли протокольне рішення за пропозиціями Академії наук. Цей список є, він буде докладний до протоколу. Ми маємо розглянути ці пропозиції на колегіях міністерств, і, власне, розпочати спільну роботу. Чи є заперечення у міністрів відносно такої співпраці з Академією наук?

Якщо заперечень немає, то я хочу також повідомити вам, що за зверненням Уряду Президент України прийняв рішення щодо включення Бориса Євгеновича Патона до складу РНБО, де ми вже зможемо відчувати і пропозиції академічної науки і впливи на прийняття рішень, в тому числі і Радою національної безпеки і оборони.

Крім того, ми домовились сьогодні з Борисом Євгеновичем, і я хочу б, щоб ви також висловилися у процесі нашої роботи, що стосується визначення десяти найважливіших напрямків розвитку академічної науки, тем, які є актуальними для світу, які є абсолютно значущими для позиції України в світі, і щоб ці 10 наукових тем – це 10 цілей, які ми ставимо для того, щоб Україна в науковому середовищі дійсно стала ще більш потужною і більш помітною. Ці пріоритети ми обговоримо спільно з Академією наук відносно того, чи сприймаються ці пріоритети всіма нами. Ми заслухаємо доповіді тих вчених, які ведуть ті чи інші значущі для світу наукові теми.

І я хочу, щоб, враховуючи те, що ми намагаємося переходити на цільове фінансування програм в бюджеті, ми визначили такі наукові теми, які є для нас абсолютно важливими, і для України, і для світу.

Крім того, я також хочу торкнутися ще однієї теми – це посилення роботи Академії наук і Кабінету Міністрів України в системі залучення молодих науковців до роботи в Академії наук.

Що ми мусимо зробити для того, щоб науковці відчували, що держава їх цінує, особливо молоді, талановиті, які мають безліч напрацювань, які мають бажання і здатність працювати. Щоб ми, власне, для таких науковців створили спеціальну програму державної підтримки, але виходячи з того, що люди дійсно працюють над значущими темами, що вони дійсно є серйозним потенціалом наукового розвитку нашої країни. Це ті люди, які будуть визначатися нами спільно, які потребують спеціальної підтримки. Тобто, якщо ми говоримо про підвищення престижу академічної науки, ми мусимо говорити про підвищення престижу тих науковців, які, дійсно, можуть рухати нашу науку вперед і які будуть відчувати підтримку держави.

Я думаю, що в процесі обговорення ми з вами зможемо ще надати пропозиції щодо актуалізації, щодо підвищення ефективності співпраці Академії наук і виконавчої влади в Україні.

Є якісь заперечення проти початку такої роботи або якісь пропозиції, якісь зауваження? Я просила б міністрів висловитися, якщо є такі зауваження, пропозиції, питання.

Я думаю, що варто поставити на голосування це питання. Чому? Тому що я хочу, щоб ми з вами свідомо, без, можливо, якогось декоративного шуму, щоб ми свідомо визначили: наука – це є і завжди залишиться рушійним двигуном всіх процесів, які відбуваються у світі. Я хочу запитати, хто погоджується з тим, щоб таку співпрацю з Академією наук започаткувати і щоб її підтримувати. Я дуже прошу. Хто за? Прошу проголосувати. Я дякую. Прийнято одноголосно.

Практично завершуючи зараз цю тему, хочу також повідомити вам, що так, як в понеділок ми передаємо порядок денний засідання Уряду до Секретаріату Президента, так само ми, починаючи з цього понеділка передаємо його до Академії наук для того, щоб вчені, які побачать там ті пункти, які, дійсно, є важливими з точки зору участі представників від Академії, були присутніми на засіданні Уряду і мали можливість вести дискусію.

Власне, я вважаю, що ми з вами зможемо дати новий поштовх єднанню науки і виконавчої влади. Дякую, Борисе Євгеновичу, що Ви прийшли і приймаєте участь в нашому засіданні.

Що стосується нашого подальшого порядку денного. У нас сьогодні є декілька дуже важливих блоків, які ми будемо сьогодні обговорювати і, якщо Уряд підтримає, будемо приймати їх.

Перший достатньо серйозний пакет нормативних документів пов’язаний з введенням вже на законодавчому рівні прозорих, чітких, аукціонних, без будь-яких інших складових, процедур в приватизації державної власності. Я хочу звернути вашу увагу на те, що проект закону, який ми сьогодні будемо розглядати, „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань приватизації” вводить такі позиції, яких не було в попередньому законодавстві. По-перше, припиняються процедури штучного банкрутства. Ви знаєте, що більшість тіньової приватизації пішла через штучне банкрутство і держава нічого не отримала.

По-друге, припиняються будь-які інші схеми приватизації, крім відкритого аукціону на контрольні пакети, на цілісні майнові комплекси – це друге, що потребує, безумовно, змін.

Третє. Ми говорили з вами про те, що не може бути такого, що власність державна, а розпорядження нею здійснюється через сто центрів управління. Такого не може бути. Тобто, центральний орган виконавчої влади сам розпоряджається своїм надлишковим майном, своєю землею, і потім КРУ починає розслідувати, коли у тисячу разів дешевше реальної вартості продавалася і земля, і власність. І тому в цьому законопроекті визначається те, що тільки Фонд держмайна за процедурами, які закладені в законі, може розпоряджатися державною власністю, де б вона не знаходилася, і хто б нею не управляв в певний час.

Крім того, сьогодні ми з вами будемо розглядати проект розпорядження Кабінету Міністрів “Про затвердження Умов проведення конкурсу з продажу пакета акцій ВАТ “Одеський припортовий завод”.

Ми знаходимося в постійному зв’язку і з колективом заводу, і з керівництвом заводу. Ми постійно співпрацюємо щодо створення таких умов, які дадуть новий поштовх розвитку заводу, і, безумовно, без руйнації соціальних гарантій.

Якщо ми сьогодні здатні будемо зробити цей крок і такі документи ухвалимо, - якісно зміниться приватизація в країні взагалі, хто б і коли б не був при владі, тому що цей закон буде закривати всі зловживання, всю тінь, всю корупцію, яка існувала в системі приватизації.

Ще хочу звернути увагу на блок питань, що стосуються Кіотського протоколу. Ви знаєте, що завжди позиції Кіотського протоколу розглядали як таке "заробітчанство", хоча насправді – це потужніший інструмент очищення нашого повітря, підвищення екологічних стандартів. І сьогодні ми розглянемо два документи, які рухають нас вперед у цьому питанні. А далі у нас на підході ще десятки документів, що можуть регламентувати цю діяльність так, щоб наші підприємства, які сьогодні мають понад нормові викиди в атмосферу шкідливих речовин, щоб вони були мотивовані, матеріально зацікавлені в тому, щоб зменшувати такі викиди і отримувати додаткові ресурси на свої технологічні проблеми, на розвиток своїх підприємств.

Я також хочу звернути увагу на значущий документ, який ми сьогодні приймаємо, - це суттєві зміни до Закону України “Про нотаріат”. Це значною мірою полегшить доступ людей до цих послуг, зробить цю модель більш організаційно досконалою, і практично всі вади, які є в цій системі, я думаю, що цим законом ми будемо з вами прибирати.

І третє питання, на якому я хочу наголосити. Ми сьогодні розглянемо бюджет Пенсійного фонду. Це фундаментальний документ, що передбачає глибинні зміни, які ми сьогодні робимо в пенсійному забезпеченні людей. І в першу чергу, ми з вами виправляємо ту ситуацію, яка була пов’язана з тотальною зрівнялівкою у виплаті пенсій. Не залежно від того, який стаж людина має, який у неї був середній заробіток, шкідлива була його праця для здоров’я чи нешкідлива, у нас більшість людей (крім чиновників, безумовно) отримували однакову пенсію. Зараз цей бюджет, який ми будемо з вами розглядати, і якщо буде ваша згода, затвердимо, вже започатковує досить серйозну диференціацію пенсій, тобто розбіжності в пенсійних нарахуваннях в залежності від стажу, середньої зарплати, умов праці і т.д. Тобто це буде дуже знаковий бюджет Пенсійного фонду.

Я хотіла б також привернути вашу увагу на те, що ми сьогодні спробуємо скасувати ще певний перелік нормативних актів, які приймав попередній уряд, які суперечать Конституції, законам або носять відверто лобістський характер.

















































Bookmark and Share