Заборонено «рекламу смерті»


Ще наприкінці 2006 року ОПОРА на місцевому рівні ініціювала заборону розміщення реклами тютюнових та алкогольних виробів на зовнішніх носіях. В свою чергу Рівненська міська рада підтримала ініціативу громадськості та прийняла рішення "Про заборону розміщення зовнішньої реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місті Рівному", що вступило в дію з 01.01.2007. Нажаль, процес з виконанням затягнувся у зв’язку з перенесенням баталій у судову площину. Як виявилося згодом, місцева влада не змогла захистити ініціативу у судових інстанціях, через які Всеукраїнська асоціація надавачів зовнішньої реклами призупинили дію рішення.

Тож прийняття зазначеного закону в правовому полі остаточно врегулює заборону «реклами смерті» на користь громадських місцевих ініціатив. Рівненське представництво Громадянської мережі ОПОРА в рамках кампанії «Зупинимо рекламу смерті» продовжуватиме проводити моніторинг прийняття нормативних документів щодо заборони реклами тютюнових та алкогольних виробів.

Отже, Закон «Про внесення зміни до Закону України «Про рекламу» передбачає поступове обмеження реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв у зовнішній рекламі та пресі, аж до повної їх заборони, а також обмеження алкогольного спонсорства. Законом дозволена лише статична заставка логотипу спонсора без звукового супроводу.

Після набуття чинності, буде заборонено «використовувати» для реклами тютюнових, алкогольних, слабоалкогольних виробів та пива, відомих осіб. Також заборонено пряме чи опосередковане схвалення особами, що користуються популярністю в суспільстві, паління або вживання алкоголю, пива та напоїв, що виготовляються на його основі (ст. 22). Тобто, після набуття Законом чинності, буде заборонено використання рекламного ролику всім відомого пива за участю братів Кличко.

Також, згідно змін до статті восьмої цього закону заборонено «використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви органів державної влади України, органів місцевого самоврядування…»

Зокрема, тепер реклама тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється:

· на радіо та телебаченні;

· на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, у тому числі на сторінках друкованих видань для дітей та юнацтва;

· в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);

· засобами внутрішньої реклами;

· на транспорті;

· за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів тютюнових виробів);

· засобами зовнішньої реклами (стаття 22 ЗУ «Про рекламу»).

Реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

· на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;

· на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, у тому числі на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;

· в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);

· засобами внутрішньої реклами;

· за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);

· на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;

· засобами зовнішньої реклами.

Закон вступить в дію через місяць після його публікації в офіційному віснику ВРУ, газеті «Голос України», тобто не раніше 19 квітня. Окремі ж пункти даного Закону, набудуть чинності 1 січня 2009 року та 1 січня 2010 року.

Наступним кроком Громадянської мережі ОПОРА стане національна кампанія лобіювання щодо підняття акцизів на тютюнові вироби. Сьогодні податковий збір є штучно закладений нижче рівня інфляції. У 2007 році при загальному індексі інфляції 16,6%, ціни на тютюнові вироби зросли лише на 7,2%, тоді як на яйця – 54%, фрукти – 60%, олію – 70 %.











































Bookmark and Share