У Латвії відбулася найбільша тусовка блогерів


Блог — це веб-сайт, на якому регулярно з’являються нові повідомлення, що показуються у зворотно-хронологічному порядку. Шалену популярність блоги здобули в останні роки. Приблизно щосекунди відкривається новий блог, а їхня кількість подвоюється кожні півроку. Найбільшу увагу привертають тематичні блоги, адже саме завдяки їм «блогосфера» стрімко прогресує. Зазвичай автор такого блогу обирає тематику, на якій добре знається, і пише про новини, сайти і події, що стосуються визначеної теми, наводить суб’єктивні міркування, змістовний аналіз та висновки.

У жовтні минулого року вперше на теренах СНГ, а саме у Києві, у форматі НеКонференції відбувся міжнародний з’їзд блогерів. Тоді ж прибалти, вражені оригінальністю і цікавістю заходу, пообіцяли, що наступного разу всі зустрінуться у них. Слово вони дотримали: 8–10 лютого 2008 року у Ризі відбувся Barcamp Baltics 2008.
Barcamp — це неформальне зібрання, яке стосується нових медіа, блогів, соціальних мереж, журналістики і всім, що з цим пов’язано. НеКонференція складається з відкритих презентацій, майстер-класів і робочих груп, створених самими учасниками. Основна ціль — це стимулювати розвиток нових медіапроектів, поділитися досвідом, створити загальне бачення ситуації, щоб зрозуміти подальший розвиток блогерства. За правилами Barcamp учасники повинні активно включатися в організацію і проведення зустрічі. Бути присутнім може кожен, а повноцінні учасники повинні внести свою лепту в процес: зробити презентацію, провести обговорення, проанонсу-вати подію у своєму блозі, зняти і викласти відео з конференції, допомогти в організації.
Під час коференції одночасно відбувається 4–5 презентацій, виступів, доповідей, дискусій, а за цілий день їх налічується близько 80. НеКонференцію відвідали і українці. Максон Пуговський провів там презентацію про українську блогосферу, а також розказав про новий Barcamp в Україні, який відбудеться у квітні у Львові. Ми поцікавилися у нього про враження від поїздки та про те, чому він став блогером
Як ти вважаєш, який рівень розвитку блогерс-тва в Україні порівняно з іншими країнами?
Дивлячись, що вважати рівнем блогерства. В Росії набагато більше Інтернет-ресурсів, більше блог-сервісів, тому блоги автоматично більш розвинуті. Навіть якщо подивитися, де українці ведуть блоги — найбільше їх сидить на LiveJournal. com (67 000 користувачів) і LiveInternet.ru (61 000), а це російські сервери. На українському же Blog. i.ua — 4 600 користувачів.
Важливо враховувати рівень проникнення Інтернету. За свідченнями Bigmir, в нас 7,7 млн. користувачів, тобто при-близно 18% від 46 млн. населення. Це не дуже високий рівень проникнення. Досвід користувачів також не дуже великий. Більша їх частина з’явилася лише за останні 2 роки. Розумієте, блоги заводять більш досвідчені користувачі Інтернету. Новачки ж не дуже схильні до цього.
Щодо рівня блогів, то переважна більшість — це якісь персональні щоденники, які заводять для себе та своїх друзів: обмінюються думками, спогадами (на яку ми вечірку ходили, кого бачили), скидають фотографії. Цінні такі блоги для авторів і найближчих знайомих, і, звісно, для власників серверу: «От скільки у нас людей, добре, що вони ведуть свої блоги».
Якщо ж порівнювати з іншими країнами, то у нас значно краще, ніж у Середній Азії, де занадто маленька кількість Інтернет-користу-вачів (200 тис. на 9 млн. населення), ще менше цих блогів казахською мовою.
То як все пройшло у Ризі?
Пройшло все навіть краще, ніж я очікував. Організація була на вищому рівні. Настрій чудовий. В перший день повісили сітку розкладу, і вже через півгодини всі слоти були заповнені. Презентації проходили аж у шість потоків. Кожен намагався обрати найцікавіше із запропонованого і встигнути саме туди. Наступного дня був так званий «інкубатор» — презентація комерційних і громадських проектів, що шукають інвестування. Це неформальна зустріч тих, хто має проекти, і тих, хто має гроші.
Що таке стартапи?
Google.com або amazon. com. Вони всі були start-up’ами, тобто компаніями, в які гроші спочатку вкладали родичі, потім хтось з інвестиційного фонду, а потім вони вирішили не продавати їх, бо побачили потенціал.
Розкажи про найцікавіші ідеї, що звучали?
Я не можу виділити якісь певні ідеї! Насправді я вважаю, що багато з цих проектів є утопічними, але головним тут є не це! Розумієте, молоді люди на Barcamp навчаються. Спочатку в них була лише ідея, тоді вони її оформили так, щоб продавати. Навіть якщо тут вони не отримають грошей, то й декілька місяців тому у них не було нічого, але ж тепер в них є прописані проекти. Потрібно вибрати один з них і реалізовувати своїми силами. Або ж, навпаки, ви побачите, що ваші ескізи є дитячими, з ними не можна працювати і наступного року попрацюєте ретельніше і зробите насправді перспективний проект. Тобто все це потрібно для розвитку людей, для навчання, для того, щоб відбувався якийсь рух. Також для того, щоб люди знайшли контакти, побачили один одного, значно розширили свої обрії.
Які проекти ти вважаєш найутопічнішими?
Давайте порівняємо приклади, що там представлялися. Наприклад, пам’ятаю, що люди хотіли зробити он-лайновий сервіс для он-лайнових брейнштормінгів і для он-лайнового фраусор-зінгу — це те, що можна дати натовпу на виробництво всього, чого хочеш. Наприклад, у тебе є ідеї і ти просиш, щоб тобі запропонували 15 способів зробити це. Люди приходять на сайт пропонують 100 способів, 75 — безглузді, а 25 — справді варті уваги, тобто є готова вирішена задача. Але як змусити людей, що зайдуть на сайт, витрачати свій час для придумування ідеї для вас.
Що можеш сказати про український проект ЛАМП?
Це досить специфічний проект. ЛАМП дікподіб-ний проект — дуже відомий англомовний сервіс, він культурно-тематичний, тобто містить посилання на якісь статті/події. Це зовсім не комерційний проект: рекламодавців тут немає, грошей відповідно теж. Їхня робота спрямована на вузьку аудиторію, але у авторів дуже серйозний підхід, гарне розуміння того, що вони роблять. У них є докладний бізнес-план з прорахунком різних ситуацій. Якщо вони готові над ним працювати, то вони зможуть з нього зробити проект високого рівня, в подальшому, маючі необхідні навички, можуть створити ще й комерційний проект.
Ти робив презентацію про стан української блогосфери. Розкажи більш докладно про це?
Спочатку я розповів про загальний стан блогосфери: з 200 блогів активний лише один, а всього їх вже понад 200 000. І ця цифра щороку подвоюватиметься, тобто вже у 2010 їх буде 800 000. Щодо бізнес-можливостей, то їх справді багато: каталог та рейтинг блогів, блогсервіси і блогові сітки, PR-агентства і рекламна біржа. Зараз головне — не чекати, а робити. Цьому все сприяє: швидке зростання, висока активність.
Наведи приклади тих, хто вже зробив перші кроки у цьому напрямку?
Першими ластівками є корпоративні та блогові сітки, наприклад NordsPR. blogspot.com — блог PR-агентства Nords PR Ukraine, де його працівники спілкуються з усіма, кому цікава галузь PR в Україні та за її межами; PrivatBlog.com.ua — офіційний блог відповідного банку; UA.mykinda.com; EliteBlogs.org.ua — перша в Україні елітна мережа українських блоґів, створена для об’єднання і популяризації перспективних і відомих українських блогерів.
Чого очікувати від квітневого українського Баркемпу?
Це ще один крок до розвитку блогового бізнесу. Приїздіть — і все побачите.

Газета "ZaMolodь"


























Bookmark and Share