Могилянку захистять студенти


Справді важливим для сотень тисяч батьків і їх дітей є вступна кампанія до вузів. Для країни в цілому ця вступна кампанія є тим паче важливою, оскільки з введенням обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) вперше постав шанс позбутися корупції бодай в одному секторі країни, що є тотально інфікованою хабарництвом.

Проте головний реформатор міністр освіти пан Вакарчук на останній прес-конференції з приводу вступної кампанії моментами нагадував не стільки професіонала своєї справи, скільки типового українського політика.

Він пригрозив Києво-Могилянській Академії, де вже 16 років проводиться власне тестування зверненням до Генпрокуратури. Підстава: нібито дискримінація абітурієнтів за мовною ознакою і спротив керівництва університету реформі.

Реакція могилянських студентів, випускників, викладачів і навіть тих же самих абітурієнтів не змусила себе чекати. Під ініційованим двома випускниками зверненням до міністра Вакарчука за три дні – вже більше як 1200 підписів з усіх куточків України і світу.

Чого не розуміє міністр освіти? Чого він не знає з того, про що добре відомо чи не кожному студенту-першокурснику з Могилянки?

Києво-Могилянська Академія ніколи не була "одним з вузів". Одночасно елітарний і максимально демократичний. Оточений ореолом міфів, але й зі своїми проблемами. Вуз, суть якого важко збагнути, перебуваючи поза його стінами.

Десятки тисяч абітурієнтів щороку штурмують приймальну комісію Академії, кілька тисяч з них власним знаннями здобувають право на безоплатну освіту. Ще тисячі абітурієнтів стають жертвами власної зневіри, так і не наважившись хоча б спробувати вступити. Проте тут зажди цінувалася наполегливість.

Більше того, Академія і її керівництво роками привчали усіх міністрів і громадськість, що саме тестування, яке проводиться тут з 1992 року, є відповіддю на проблему корупції. Практично Могилянка подарувала чиновникам зі сфери освіти ідею незалежного тестування і успішний приклад його втілення.

Однак, в самому університеті питання тестів стояло по-іншому. Система тестування застосовується тут найперше, аби задати абітурієнтам "могилянські" підвищені стандарти і відібрати кращих з кращих. І вже потім – не допустити корупційних схем.

Сьогодні пан Вакарчук наполягає, що абітурієнти мають вступати до Могилянки лише на підставі результатів всеукраїнського зовнішнього незалежного оцінювання, оминувши більш складні і набагато якісніші внутрішньомогилянські тести.

А це для вузу – найжорстокіший удар, що, з огляду на недосконалість шкільних тестів, автоматично ставить перед могилянською спільнотою великий знак питання – чи потраплять до вузу справді підготовлені і талановиті студенти?

Впродовж останнього року міністр освіти справедливо наголошував на прихованому бойкоті освітньої реформи з боку керівництва вишів, для яких корупція – колективне alter ego.

При цьому позиція Могилянки в захисті свої прав завжди залишалася відкритою, адже досі, за всі 16 років існування відновленої Академії, ніхто так і не зміг звинуватити університет бодай в найменших корупційних скандалах.

Тож і виходить: освітня реформа несе підвищення стандартів для 99,9% вузів і зниження стандартів якості там, де вони успішно втілюються. Адже іншого вузу, окрім Могилянки, де б ця система працювала, до цього часу в Україні не було.

Вступні пристрасті довкола Могилянки досить побутові і навіть родинні, проте чомусь вони переросли в прямі погрози і не були залагоджені на тій стадії, коли про це ще не знають всі околиці.

Нагнітання пристрастей в розпал вступної кампанії навряд чи сприяютимуть успіху реформування освітньої галузі. Сьогодні на міністра освіти, з його доволі послідовною боротьбою проти корупції, чи не останні сподівання.

Адже освітня реформа має добрий шанс врятувати зіпсований корупцією імідж країни. Проте, ж не ціною окремо взятого університету, чий авторитет на порядок вищий від авторитету міністерства.

Києво-Могилянську Академію є кому захищати. А от хто захищатиме Міністерство освіти? Невже міцні хлопці "особливого призначення", як завше трапляється в українській політичній буденності?

Віталій Мороз, випускник Києво-Могилянської Академії, для УП

Петиція # 19926
Статус петиції: Опублікована на сайті
Адресат петиції: Міністр освіти і науки України, доктор фізико-математичних наук, професор Іван Олександрович Вакарчук





Вступ до НаУКМА: Питання мов



Відкрите звернення
до Міністра освіти і науки України,
доктора фізико-математичних наук,
професора Івана Олександровича Вакарчука


Шановний пане Міністре!

Всі ми, підписуючи звернення, просимо Вас переглянути та прилюдно спростувати тезу, висунуту на прес-конференції “Особливості вступної кампанії 2008 року”, що відбулася 8 липня 2008 року в прес-центрі Кабінету Міністрів України, а також мудро і зважено залагодити проблему, одним із виявів якої стала Ваша теза.

Як повідомляє Інформаційний портал “Кореспондент.net”, у відповідь на запитання Ви висловилися надміру категорично: мовляв, Міністерство освіти й науки звернеться до Генеральної прокуратури, якщо Адміністрація НаУКМА й далі провадитиме осібну політику щодо вступних випробувань. До того ж, згадано вимогу: дозволити абітурієнтам складати вступні іспити тією мовою, якою вони отримали освіту.

Нам видається неприйнятним і навіть принизливим для Міністерства освіти і науки України таке очевидне поширення горезвісних політичних "мовних ігор", які й так набили оскомину всім, хто має хоч трохи здорового глузду, на ситуацію зі Вступом до НаУКМА.

Міністерство вже завдало клопотів Приймальній комісії НаУКМА жорсткою позицією щодо зовнішнього тестування абітурієнтів, оскільки змусило перебудовувати традиційну (а для України – новаторську) та бездоганно налагоджену систему Вступного тестування НаУКМА, яка забезпечує дотепер недоступний для всіх решта вищих навчальних закладів (за винятком екс-філій НаУКМА) рівень об’єктивного оцінення знань вступників, а заразом унеможливлює щонайменші прояви корупції і під час вступу, і під час подальшого навчання в НаУКМА.

Як відомо, НаУКМА має дві робочі мови: українську та англійську. Очевидно, що Могилянці, як і всі освічені люди, не згірш послуговуються іншими іноземними мовами – залежно від особистих потреб та наукових чи бізнесових інтересів. І згадані робочі мови – не обмеження, а основа, завдяки якій виникає плідна міжмовна та міжкультурна взаємодія, постають умови для розвитку власної індивідуальності та притаманного Європі плюралізму мислення.

Кажуть, що вчиш – за плечима не носити. І вступники, які в школі вивчали мови, відмінні від робочих мов НаУКМА, матимуть найкращі в Україні умови для реалізації та розвитку цих знань – після того, як засвідчать бажання та змогу долучитися до складу спудеїв НаУКМА та вшанують традиції Відродженої Академії, серед яких – і загадану двомовність. Для них вступ до НаУКМА стане не просто перевіркою наявних знань, а ще й вагомим стимулом до здобування знань нових – передусім мовної компетенції. Повірте, це вже також традиція.

Належати до спудеїв НаУКМА – це не просто належати до списків студентів. Така належність означає вміти, а головне хотіти порозумітися з іншими Могилянцями, яких із кожним роком стає дедалі більше. Закликаємо до порозуміння і Вас, Іване Олександровичу!

Систему тестування, яку Міністерство щойно починає запроваджувати по всій Україні, НаУКМА вивчає і вдосконалює вже 15 років. Ми дуже хочемо, аби політика оновлення системи освіти України, яку веде Міністерство під Вашим керівництвом, не перекреслила нашої традиції, бо ж і в ній ця політика має витоки.

Ми не висуваємо ультиматумів, не вимагаємо неможливого. Ми просимо приділити особливу увагу справі порозуміння та стратегічної співпраці з нашою Alma Mater, бо впевнені: Академія варта такого ставлення.

Ми віримо, що виважена та гнучка співпраця дозволить не лише удосконалити наявні механізми вступу до НаУКМА згідно з нашими традиціями та сучасними вимогами Міністерства, але й допоможе всім нам краще засвоїти досвід подолання перешкод на шляху до справді об’єктивного оцінення знань та повного подолання корупції у сфері освіти та науки.

Щиро впевнені у Вашій прихильності та далекоглядності,

спудеї Національного університету “Києво-Могилянська академія” –
студенти, викладачі, працівники та прихильники справи відродження та розвитку
чотирьохсотлітніх традицій Києво-Могилянської Академії

Текст звернення:
Микола Ковальчук (маґістр філології НаУКМА, випускник 2008 року),
Дарія Орлова (маґістр політології НаУКМА, випускниця 2008 року)



З повагою,
ті, що підписалися нижче.
http://petition.org.ua/?action=view&id=19926



























































































Bookmark and Share