Семінар ESU з питань віртуальної мобільності: нові виклики сучасності


Ілюстрацією цього стало проведення вправи, де учасниками потрібно було скласти конструктор у парах: один спробував пояснити своєму партнеру яку фігуру потрібно скласти за заданим малюнком, при цьому обернувшись один до одного спиною. Вправа виявилась напрочуд важкою і довела, що відсутність зорового контакту при спілкуванні дає дуже низький коефіцієнт продуктивності. Але навіщо ж тоді впроваджувати електронну освіти? Які пріоритети вона дає змогу розкрити?
Слід відразу зазначити, що електронне навчання є можливістю без часових чи просторових кордонів, без перешкод у функціональних фізичних обмеженнях, візуально чітко та цікаво засвоювати певні курси та здобувати нові знання, брати участь у дискусіях, залишати свою коментарі та аналізувати дослідження в веб-просторі, нагромаджуючи академічний ресурс певної сфери знань.
Недостатня популярність електронної освіти зумовлена рядом причин: мотивація у електронній освіті, інфраструктура та необхідне устаткування, здібності та навички (комп’ютерні, мовні, академічні тощо). Важливо забезпечити відсутність фізичного візуального контакту через створення уніфікованої системи написання іспитів, спілкування, участі у семінарах, ідентифікації студента та створення спеціальних центрів їх тестування тощо.
У деякій мірі університети не підтримують ініціатив щодо упровадження електронного навчання через недостатню популярність та акредитацію проходження електронних курсів. Тому багато навчальних інституцій залишають компоненти для фізичної присутності у навчальному процесі: виконання лабораторних робіт, експериментів, практика тощо.
Електронна освіта потребує певних трансформацій та змін у своїй структурі: уніфікація та регуляція навчання та курсів, трансфер кредитів (після електронного курсу в університет тощо), питання акредитація та визнання електронної освіти (питання якості), створення спеціалізованого простору (словників для технічних спеціальностей на різних мовах тощо), простір для віртуального спілкування, враження після курсу щодо викладання та адекватності викладача (при негативній оцінці викладач не має права читати електронний курс), створення медіа-бібліотеки, курси для «гідів» із 3 кредитами тощо.
У чистій формі електронне навчання існувати не може і повністю змінити традиційні схеми навчання йому поки не під силу. Однак, розвиток технологій та технізація глобального масштабу вимагають хоча б поступового орієнтування на електронні методи освіти.
Тому завданням ESU наразі є підтримка ініціатив з електронного навчання і трансформація 30% курсів для електронного навчання. Наразі прерогативою буде залишатись комбінована освіта із використанням як фізичної, так і віртуальної мобільності, що забезпечує оптимальні результати для інтеграції студентів у програми обмінів, створює можливості доля перевірки знань та можливостей до фізичної мобільності студентів тощо.
Антон Красун
Комісія УАСС з питань міжнародного співробітництва
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
P.S: наостанок кілька корисних лінків по темі
http://www.fgcu.edu/onlinedesign/intro.html
http://www.outreach.utk.edu/
http://www.elearnit.org/
http://illinois.online.uillinois.edu/
http://www.eduport.com/
http://www.elearninglisboa.com/index.php
...............................................................................................................
З повагою,
Оксана Лаган
Голова Постійної комісії УАСС з питань міжнародного співробітництва
www.uass.org.ua
+38097 6226 178
international@uass.org.ua
loganoxana@rambler.ru
skype logan-oxana
























Bookmark and Share