Le Figaro. Європейці не можуть навчитися читати в школі


Такі цифри приводить Марі-Естель Пеш в Le Figaro.

Читання залишається слабким місцем більшості країн Європи: майже чверть 15-річних європейців погано вміють читати. Все ж таки спостерігається "повільний, але стабільний прогрес" в період з 2000 по 2007 рік в ключових сферах освіти, в пропорційному співвідношенні кількості учнів, що кидають школу, і молодих людей, які завершують другий цикл середньої освіти.

Кількість випускників вузів, які обирають наукову кар'єру, теж збільшилося відповідно до рекомендацій Єврокомісії. Навпаки, рівень володіння навиками читання знизився: такий основний висновок щорічного звіту з освіти в ЄС, тільки що представленого Єврокомісією.

Значне скорочення кількості 15-річних учнів, що демонструють погане володіння читанням, було однією з головних цілей, поставлених в 2000 році. До досягнення цього ідеалу ще далеко, оскільки частка тих підлітків, які вміють погано читати виросла з 21,3% в 2000 році до 24,1% в 2007.

"Тривожні" результати

Список країн з високим рівнем освіти очолює Фінляндія, що сильно випереджає всіх останніх з 4,8% неуспішних учнів, за слідує слідує Ірландія (12,1%) і Естонія (13,6%). Голландія і Швеція показали досить хороші результати, проте, на відміну від Польщі, прогресу тут не спостерігалося. Румунія з 53,5% посередніх учнів і Болгарія з 51,1% опинилися в кінці списку. Нічим похвалитися і Франції, де кількість учнів з проблемами в успішності зросла з 15,2% в 2000 році до 21,7% в 2006! Ситуація погіршилась також в Німеччині, Італії, Іспанії і Португалії.

Це дослідження, що ґрунтується на результатах міжнародного опиту Pisa, недавно привернуло увагу Даніеля Вітрі, розділи аналітичного відділу в міністерстві національної освіти, що назвала ці результати "тривожними". Експерти визнають, що в міжнародних рейтингах Франція опускається на нижчі позиції у зв'язку із збільшенням кількості дітей, що зазнають труднощів. Неоднорідність складу учнів не полегшує роботу викладачів. "Складно порівнювати Фінляндію - маленьку країну без особливих соціальних проблем - з Францією", - часто відзначають в міністерстві.

Констатація посереднього рівня юних читців - спільне місце. У Бельгії минулого року під час опитування з'ясувалося, що дуже багато учнів не в змозі прочитати складний текст, а 15% з них зазнають серйозних труднощів у початковій школі.

У Великобританії Кембриджський університет після закінчення одного дослідження оголосив, що здійснювані дорогі програми навчання читанню не дали результатів. 730 млн євро, витрачені за десять років, зробили "відносно слабкий" вплив на рівень уміння читати. Як і Франція, Великобританія, Австралія, Італія і США періодично ставлять під сумнів ефективність методів навчання.

Регулярно відбуваються зіткнення - часом дуже жорсткі - прихильників інтегрального методу і послідовних захисників складового. Але остаточне рішення знайти не вдається. Проте, "не заперечуючи значення інших чинників, очевидно, що відмінності в освоєнні читання пов'язані з ефективністю методів навчання читанню", - стверджують фахівці.

За матеріалами: InoPressa



















Bookmark and Share