«Я вчився так, щоб вступити у будь-який університет світу»


Збірна України посіла третє місце, пропустивши вперед лише росіян і китайців. Це найбільший успіх нашої країни на шкільних хімічних олімпіадах. Левову частку знань і вмінь внесли у цю перемогу двоє львів’ян - випускники Львівського фізико-математичного ліцею Ігор Степаненко і Остап Червак. Обидва отримали золоті медалі.

Ігор був гостем нашої редакції. З його розповіді зрозумів – хіміками не народжуються. Хімія не одразу стала його улюбленим предметом. “До дев’ятого класу я дивився на хімію одним оком, були навіть трійки, - зізнається юнак. - Все змінилося з 9 класу, коли я перейшов у клас хіміко-біологічного спрямування. Зачарувала нас хімією заслужена вчителька України Лілія Тадеївна Олексин. Щоб учень полюбив хімію, треба, щоб цей предмет любив сам учитель. Лілія Тадеївна - фанат хімії. Вона не могла викладати цей предмет лише у рамках шкільної програми. З романтичним захопленням розкривала здобутки і майбутнє цієї науки, торкалася тем, які вивчають в університетах...”.

Юнак переконаний, що хімія - добра помічниця у повсякденному житті. Коли трапилася фосфорна аварія в Ожидові, Ігор не панікував, бо добре знав, чого можна очікувати від фосфору. Знання хімії допомагає йому розібратися у хитромудрих етикетках на фасованих продуктах харчування...

Як правило, учні починають завзято гризти граніт науки у випускному класі, готуючись до вступу у вищий навчальний заклад. Зізнання Ігоря мене приємно здивувало: “Я почав напружено вчитися, починаючи з 9-го класу. Можна сказати, що відтоді я вже готувався до вступу і майбутньої роботи. У 9 класі міг розв’язати завдання, необхідні для вступу у Московський державний університет. Вчився так, щоб вступити у будь-який університет світу...”.

Ігор Степаненко - вже студент Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, спеціальність - “фармація”. Але міг би стати студентом і Кембриджа, і Оксфорда...

До своєї наукової висоти хлопець наполегливо йшов упродовж кількох років. Брав участь в обласних олімпіадах, турнірах, три роки поспіль перемагав у четвертому етапі Всеукраїнської олімпіади з хімії, успішно виступав на Менделєєвських олімпіадах країн СНД... У Будапешті команда України відзначилася високими теоретичними знаннями. Дещо гірше хлопці виявили своє вміння у практичних дослідах. До деякої міри це можна пояснити тим, що у наших школах немає належної матеріально-технічної бази. Наприклад, у фізико-математичному ліцеї досі немає хімічного кабінету... Лілія Тадеївна домовлялася з науковцями-хіміками Франкового університету, і її учні ставили там досліди... Практичне завдання у Будапешті було доволі складним. Треба було провести органічний синтез, якісний і кількісний аналіз. Учням давали вісім пробірок з невідомою речовиною, слід було визначити, що саме у цих пробірках. Ігор з цим завданням впорався. Забракло якихось 20 хвилин, щоб виконати завдання повністю...

Коли на небосхилі спалахує якась естрадна, кіношна чи спортивна зірочка, це стає помітним явищем для влади, спонсорів, преси... І значно менше уваги у суспільстві до яскравих молодих постатей у науці. Львівський фізико-математичний ліцей – це і “Фабрика зірок” (зірок наукових), і “Шанс”. Ігор і Остап скористалися своїм шансом, довели, на що здатна молода наукова еліта України. Ігор навів цікавий факт. На одній з олімпіад команда Японії завоювала бронзу. Переможців зустрічав сам прем’єр-міністр країни...

А тим часом...

Учень Львівського фізматліцею Тарас Патлатюк отримав бронзову медаль на 39-й Міжнародній олімпіаді з фізики у столиці В’єтнаму – Ханої.


На фото: Збірна України з хімії. Зліва направо: львів’яни Ігор Степаненко, Остап Червак, Роман Притуляк (Вінниця), Кирило Колесников (Донецьк).


















Bookmark and Share

Свежая информация мраморные балясины здесь.